Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of Corporate Social Responsibility as a Prerequisite for Employees' Organizational Commitment in the Hospitality Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901780" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901780 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of Corporate Social Responsibility as a Prerequisite for Employees' Organizational Commitment in the Hospitality Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The hospitality industry is characterized as a work environment with high employee turnover, which many scholars reason by e.g. low pay, little room for personal growth or career opportunities. Therefore, being inspired by Carroll&apos;s (2015, 2016) four-dimensional concept of corporate social responsibility (CSR), the purpose of this study is to empirically examine the effect of CSR (economical, legal, ethical, and philanthropic dimension) as a prerequisite for employees&apos; organizational commitment (OC), which in due course fosters employees&apos; voluntary retention. The sample (n = 411) was collected from employees of 24 small or medium size lodging enterprises situated in Prague. The results show a significant positive influence of CSR on employees&apos; OC. However, not all four dimensions of CSR play the same role in generating employees&apos; desirable behaviour outcomes. This study also contributes to the literature on CSR as scholarly literature gives little space to CSR in regards to employees

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of Corporate Social Responsibility as a Prerequisite for Employees' Organizational Commitment in the Hospitality Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The hospitality industry is characterized as a work environment with high employee turnover, which many scholars reason by e.g. low pay, little room for personal growth or career opportunities. Therefore, being inspired by Carroll&apos;s (2015, 2016) four-dimensional concept of corporate social responsibility (CSR), the purpose of this study is to empirically examine the effect of CSR (economical, legal, ethical, and philanthropic dimension) as a prerequisite for employees&apos; organizational commitment (OC), which in due course fosters employees&apos; voluntary retention. The sample (n = 411) was collected from employees of 24 small or medium size lodging enterprises situated in Prague. The results show a significant positive influence of CSR on employees&apos; OC. However, not all four dimensions of CSR play the same role in generating employees&apos; desirable behaviour outcomes. This study also contributes to the literature on CSR as scholarly literature gives little space to CSR in regards to employees

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM: Business Cycles – more than Economic Phenomena

  • ISBN

    978-80-7394-824-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku