Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility as the Source of Teachers' Job Satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43902714" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43902714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://file:///C:/Users/eopatrna/Downloads/erie2020-conference-proceedings%20(3).pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/eopatrna/Downloads/erie2020-conference-proceedings%20(3).pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility as the Source of Teachers' Job Satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers&apos; work performance is frequently the only way how to differentiate among otherwise almost identical outputs of different universities. Thus, teachers&apos; motivation plays a significant role in stipulating university teaching staff work performance, where job satisfaction often plays a mediating role between teachers&apos; needs and their ultimate work behaviour, including work performance. Unfortunately, scholarly literature gives little room to Corporate Social Responsibility (CSR) functioning as a motivation factor in relation to employees. Therefore, the purpose of this paper is to fill in this gap and to examine the link between CSR and job satisfaction (JS) of university teaching staff using regression analysis. Drawing upon Carroll&apos;s (2015, 2016) four-dimensional concept of CSR, the results of this paper indicate a significant positive causal relationship between the economic, ethical and philanthropic dimension of CSR and JS. However, a significant positive causal relationship between the legal CSR dimension and JS was not confirmed

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility as the Source of Teachers' Job Satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers&apos; work performance is frequently the only way how to differentiate among otherwise almost identical outputs of different universities. Thus, teachers&apos; motivation plays a significant role in stipulating university teaching staff work performance, where job satisfaction often plays a mediating role between teachers&apos; needs and their ultimate work behaviour, including work performance. Unfortunately, scholarly literature gives little room to Corporate Social Responsibility (CSR) functioning as a motivation factor in relation to employees. Therefore, the purpose of this paper is to fill in this gap and to examine the link between CSR and job satisfaction (JS) of university teaching staff using regression analysis. Drawing upon Carroll&apos;s (2015, 2016) four-dimensional concept of CSR, the results of this paper indicate a significant positive causal relationship between the economic, ethical and philanthropic dimension of CSR and JS. However, a significant positive causal relationship between the legal CSR dimension and JS was not confirmed

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    137-143

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800018