Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Power of aroma marketing in branding: Design of available methological approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F23%3A43906967" target="_blank" >RIV/60076658:12510/23:43906967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88" target="_blank" >https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7694-053-6.20" target="_blank" >10.32725/978-80-7694-053-6.20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Power of aroma marketing in branding: Design of available methological approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traditional marketing methods are for today&apos;s purposes and influenceare in short supply on the market. The dynamics of changes in the market and the rapid growth of competition means: that on the one hand, there is big pressure on brand sustainability, on the other hand, this situation brings opportunities for implementing innovative approaches in the marketing strategies of the brand. One of the innovations is aroma marketing, one of the directions of sensory marketing. For the application of fragrance in branding, knowledge from a field called neuromarketing is used, which (using neuroscientific tools) provides results about consumer behavior, decision-making, and emotions. For this purpose, a systematic review of the existing literature was carried out, and then the potential of using aroma marketing in branding was described. The records obtained allowed an in-depth insight into how the application of fragrance can contribute to understanding consumers&apos; emotional and decision-making responses to strengthen the brand&apos;s marketing strategy.

  • Název v anglickém jazyce

    Power of aroma marketing in branding: Design of available methological approaches

  • Popis výsledku anglicky

    Traditional marketing methods are for today&apos;s purposes and influenceare in short supply on the market. The dynamics of changes in the market and the rapid growth of competition means: that on the one hand, there is big pressure on brand sustainability, on the other hand, this situation brings opportunities for implementing innovative approaches in the marketing strategies of the brand. One of the innovations is aroma marketing, one of the directions of sensory marketing. For the application of fragrance in branding, knowledge from a field called neuromarketing is used, which (using neuroscientific tools) provides results about consumer behavior, decision-making, and emotions. For this purpose, a systematic review of the existing literature was carried out, and then the potential of using aroma marketing in branding was described. The records obtained allowed an in-depth insight into how the application of fragrance can contribute to understanding consumers&apos; emotional and decision-making responses to strengthen the brand&apos;s marketing strategy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Scientific Conference:Challenges and Opportunities in the Digital World.

  • ISBN

    978-80-7694-053-6

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    129-134

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    2. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku