Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Brand Avoidance on Consumer’s Purchasing Decision, ACPI (Lisbon) 2023

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63573758" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63573758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://papers.academic-conferences.org/index.php/ecrm/article/view/1804/1334" target="_blank" >https://papers.academic-conferences.org/index.php/ecrm/article/view/1804/1334</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Brand Avoidance on Consumer’s Purchasing Decision, ACPI (Lisbon) 2023

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the most important factors afectng a company&apos;s capacity to achieve a compettve advantage over its rivals is its brand. This paper seeks to examine the impact of brand avoidance on consumer purchasing decisions. Consumers are more likely to be satsfed and have higher expectatons when brand managers can ofer them high-quality products. Additonally, quality brands have a favourable impact on the consumer&apos;s purchasing decision. This study uses a qualitatve methodology, notably document analysis, to uncover relevant sources on the subject to achieve the study’s aim. Furthermore, a keyword-based search of the databases of Web of Science, Google Scholar, and Scopus was carried out to fnd seventeen useful scientfc papers to reach the study&apos;s objectve. The fndings of the study showed that identty avoidance, moral avoidance, and defcit-value avoidance all had a signifcant impact on consumers&apos; purchasing decisions through the literature reviewed. As a result, the study ofers both theoretcal and practcal directons on how to succeed in getng away from the underlying reasons for disregard for brands so that consumers make insightul purchase decisions.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Brand Avoidance on Consumer’s Purchasing Decision, ACPI (Lisbon) 2023

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most important factors afectng a company&apos;s capacity to achieve a compettve advantage over its rivals is its brand. This paper seeks to examine the impact of brand avoidance on consumer purchasing decisions. Consumers are more likely to be satsfed and have higher expectatons when brand managers can ofer them high-quality products. Additonally, quality brands have a favourable impact on the consumer&apos;s purchasing decision. This study uses a qualitatve methodology, notably document analysis, to uncover relevant sources on the subject to achieve the study’s aim. Furthermore, a keyword-based search of the databases of Web of Science, Google Scholar, and Scopus was carried out to fnd seventeen useful scientfc papers to reach the study&apos;s objectve. The fndings of the study showed that identty avoidance, moral avoidance, and defcit-value avoidance all had a signifcant impact on consumers&apos; purchasing decisions through the literature reviewed. As a result, the study ofers both theoretcal and practcal directons on how to succeed in getng away from the underlying reasons for disregard for brands so that consumers make insightul purchase decisions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 22nd European Conference on Research Methodology for Business and Management Studies

  • ISBN

    978-1-914587-71-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    6. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku