Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence Of Brand Avoidance On Consumers Purchasing Decision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63572958" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63572958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.34190/ecrm.22.1.1804" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.34190/ecrm.22.1.1804</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34190/ecrm.22.1.1804" target="_blank" >10.34190/ecrm.22.1.1804</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence Of Brand Avoidance On Consumers Purchasing Decision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    t:One of the most important factors affecting a company&apos;s capacity to achieve a competitive advantage over its rivals is its brand. This paper seeks to examine the impact of brand avoidance on consumer purchasing decisions. Consumers are more likely to be satisfied and have higher expectations when brand managers can offer them high-quality products. Additionally, quality brands have a favourable impact on the consumer&apos;s purchasing decision. This study uses a qualitative methodology, notably document analysis, to uncover relevant sources on the subject to achieve the study’s aim. Furthermore, a keyword-based search of the databases of Web of Science, Google Scholar, and Scopus was carried out to find seventeen useful scientific papers to reach the study&apos;s objective. The findings of the study showed that identity avoidance, moral avoidance, and deficit-value avoidance all had a significant impact on consumers&apos; purchasing decisions through the literature reviewed. As a result, the study offers both theoretical and practical directions on how to succeed in getting away from the underlying reasons for disregard for brands so that consumers make insightful purchase decisions.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence Of Brand Avoidance On Consumers Purchasing Decision

  • Popis výsledku anglicky

    t:One of the most important factors affecting a company&apos;s capacity to achieve a competitive advantage over its rivals is its brand. This paper seeks to examine the impact of brand avoidance on consumer purchasing decisions. Consumers are more likely to be satisfied and have higher expectations when brand managers can offer them high-quality products. Additionally, quality brands have a favourable impact on the consumer&apos;s purchasing decision. This study uses a qualitative methodology, notably document analysis, to uncover relevant sources on the subject to achieve the study’s aim. Furthermore, a keyword-based search of the databases of Web of Science, Google Scholar, and Scopus was carried out to find seventeen useful scientific papers to reach the study&apos;s objective. The findings of the study showed that identity avoidance, moral avoidance, and deficit-value avoidance all had a significant impact on consumers&apos; purchasing decisions through the literature reviewed. As a result, the study offers both theoretical and practical directions on how to succeed in getting away from the underlying reasons for disregard for brands so that consumers make insightful purchase decisions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 22nd European Conference on Research Methodology for Business and Management Studies

  • ISBN

    978-1-914587-71-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    264-271

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    6. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku