Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contemporary trends in language training - practical implementation of ICT in tertiary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F11%3A00436736" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/11:00436736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contemporary trends in language training - practical implementation of ICT in tertiary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The latest research demonstrates that one of effective ways to influence students? motivation and study results in foreign language learning positively is the implementation of information and communication technology (ICT) in the educational process. Asignificant role while choosing appropriate ICT is played by teachers? as well as individual students? attitudes to this technology. This thought is a base for both contemporary work and research of the Language Training Centre of the University of Defence in Brno, which is dealt with in the first part of the article. The next part considers possibilities of students? involvement into the process of creating study supports, especially for teaching and learning specific terminology. The co-operation withstudents enables their more active participation in the study material preparation and during the lesson itself.

  • Název v anglickém jazyce

    Contemporary trends in language training - practical implementation of ICT in tertiary education

  • Popis výsledku anglicky

    The latest research demonstrates that one of effective ways to influence students? motivation and study results in foreign language learning positively is the implementation of information and communication technology (ICT) in the educational process. Asignificant role while choosing appropriate ICT is played by teachers? as well as individual students? attitudes to this technology. This thought is a base for both contemporary work and research of the Language Training Centre of the University of Defence in Brno, which is dealt with in the first part of the article. The next part considers possibilities of students? involvement into the process of creating study supports, especially for teaching and learning specific terminology. The co-operation withstudents enables their more active participation in the study material preparation and during the lesson itself.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Distance Learning, Simulatioon and Communication 2011

  • ISBN

    978-80-7231-695-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    36-40

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku