Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TESTING THE INFLUENCE OF ADDITIVE ENVIROX DURING OPERATION OF THE COMBUSTION ENGINE T 815

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F12%3A00479471" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/12:00479471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TESTING THE INFLUENCE OF ADDITIVE ENVIROX DURING OPERATION OF THE COMBUSTION ENGINE T 815

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In diesel engines burning process produces a significant amount of undesirable substances, which together with the mist of lubricating oil produce carbon, which is deposited in the combustion chamber and exhaust tract. Usage of additive with CeO2 nanoparticles added to the fuel allow better fuel combustion comprising hydrocarbons and consequently reduce fuel consumption and with support release of burnt deposits occur in the final effect gradually to eliminate them. The primary endpoint of 25 tests wasthe specific consumption of fuel with and without additive. Tests of engine Tatra were performed at speed 1400 min-1, 1800 min-1 and 2200 min-1 with 40%, 60%, 80% and 100% loads of torque. Additive Envirox did not effect consumption of fuel. Measurementerror determined by statistic analysis of fuel consumption as a percentage of the standard deviation ranged from 0.15 to 1.77 and exceeded only 1% at 1800 min-1 and 40% of the load and speed of 1400 min-1 (1.3%), also at 40% load of torqu

  • Název v anglickém jazyce

    TESTING THE INFLUENCE OF ADDITIVE ENVIROX DURING OPERATION OF THE COMBUSTION ENGINE T 815

  • Popis výsledku anglicky

    In diesel engines burning process produces a significant amount of undesirable substances, which together with the mist of lubricating oil produce carbon, which is deposited in the combustion chamber and exhaust tract. Usage of additive with CeO2 nanoparticles added to the fuel allow better fuel combustion comprising hydrocarbons and consequently reduce fuel consumption and with support release of burnt deposits occur in the final effect gradually to eliminate them. The primary endpoint of 25 tests wasthe specific consumption of fuel with and without additive. Tests of engine Tatra were performed at speed 1400 min-1, 1800 min-1 and 2200 min-1 with 40%, 60%, 80% and 100% loads of torque. Additive Envirox did not effect consumption of fuel. Measurementerror determined by statistic analysis of fuel consumption as a percentage of the standard deviation ranged from 0.15 to 1.77 and exceeded only 1% at 1800 min-1 and 40% of the load and speed of 1400 min-1 (1.3%), also at 40% load of torqu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OVUOFEM200902" target="_blank" >OVUOFEM200902: ENVIROX - Technické, ekonomické a environmentální aspekty aplikace palivového aditiva Envirox v provozu PVT AČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Military and Science

  • ISSN

    1336-8885

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    47-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus