Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulační SW pro optimalizaci řízení spalovacího motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899943" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulační SW pro optimalizaci řízení spalovacího motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o model spalovacího motoru a jeho řízení, které je možné použít v simulačním SW jízdy vlaku za účelem vyšetřování energetických a výkonových toků v trakčním pohonu kolejového vozidla na předem definovaném jízdním profilu. Oba modely jsou vytvořeny v Matlab/Simulink. Model spalovacího motoru je obecný, motor může být jakéhokoliv typu (vznětový, zážehový), na jakýkoliv typ paliva. Model se parametruje štítkovými hodnotami motoru (zdvihový objem, počet válců, zdvih, vrtání, hmotnost, moment setrvačnosti, volnoběžné otáčky) a údaji od výrobce ve formě tabulek - vnější otáčková charakteristika, mapa měrné spotřeby paliva. Motor je možné logickým signálem nastartovat nebo zastavit. Vstupy do modelu spalovacího motoru: žádané otáčky a žádaný moment, který chce komponenta připojená k motoru z motoru odebrat Výstupy z modelu: skutečné otáčky a moment, který je možné z hřídele odebrat, celková spotřeba paliva od počátku simulace Model řízení spalovacího motoru je předřazen modelu motoru a zajišťuje přiřazení optimálních otáček motoru žádaného výkonu a realizuje startování a zastavování motoru. Zatěžovací charakteristiku motoru může uživatel poskytnout vlastní nebo je vypočtena automaticky z mapy měrné spotřeby paliva za účelem dosažení minimální měrné spotřeby paliva s uvažováním rezervy na dynamický výkon pro urychlení motoru do vyšších otáček. Vstupy do modelu řízení motoru: žádaný výkon, který chce ze SM odebrat komponenta připojená k hřídeli SM, klíček pro spuštění/zastavení motoru Výstupy z modelu řízení motoru: žádané otáčky, žádaný moment, který chce ze SM odebrat komponenta připojená k hřídeli SM

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation software for optimal control of combustion engine

  • Popis výsledku anglicky

    A combustion engine model and model of engine control was created. Both models can be used in train movement simulation software for analysis of power and energy flows in traction drive of railway vehicle during defined driving cycle. Both models are created in Matlab/Simulink environment. Combustion engine model is generic, engine could be of Diesel or Otto type, any type of fuel. Model is parametrized with basic parameters like displacement, number of cylinders, bore, stroke, weight, inertia, idle speed and with data in table form (maximum power and torque curve versus speed, speficic fuel consumption map). Engine can be started or stopped with logic signal. Inputs: required speed and required engine load torque Outputs: actual speed and load torque Model of engine control is connected together with engine model. Model of engine control calculates optimal engine speed according to required load power and implements starting and stopping the engine. Engine load curve could be supplied by user or it could be automatically clalculated from brake specific consumption map in order to reach minimum fule consumption. Inputs: required load power, ingition key position for start/stop engine Outputs: required engine speed and required engine load torque

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    SW-2015-CKDV_MODEL_SM

  • Technické parametry

    Model SM a jeho řízení vytvořený v Matlab/Simulink.

  • Ekonomické parametry

    87000 Kč

  • IČO vlastníka výsledku

    00216275

  • Název vlastníka

    Univerzita Pardubice