Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Start-stop system of a city bus based on model predictive control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43928496" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43928496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7049095" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7049095</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2014.7049095" target="_blank" >10.1109/IECON.2014.7049095</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Start-stop system of a city bus based on model predictive control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Start-stop system of an internal combustion system of a hybrid drive is designed to reduce energy consumption of the drive and reduce the produced emissions. Effectiveness of the start-stop system heavily depends on its ability to correctly predict whenthe combustion engine will be idle. This makes the problem suitable for model predictive control. In this contribution, we study the case of a hybrid city bus for which we have available recorded profiles of power consumption from repeated drives of thesame route. We propose to use these historical data as predictions of the power consumption in the predictive control approach. We show in simulation with recorded data, that the resulting model predictive start-stop system outperforms the rule based approach and yield fuel savings of 5% and operational cost over 2%.

  • Název v anglickém jazyce

    Start-stop system of a city bus based on model predictive control

  • Popis výsledku anglicky

    Start-stop system of an internal combustion system of a hybrid drive is designed to reduce energy consumption of the drive and reduce the produced emissions. Effectiveness of the start-stop system heavily depends on its ability to correctly predict whenthe combustion engine will be idle. This makes the problem suitable for model predictive control. In this contribution, we study the case of a hybrid city bus for which we have available recorded profiles of power consumption from repeated drives of thesame route. We propose to use these historical data as predictions of the power consumption in the predictive control approach. We show in simulation with recorded data, that the resulting model predictive start-stop system outperforms the rule based approach and yield fuel savings of 5% and operational cost over 2%.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IECON 2014 : 40th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society

  • ISBN

    978-1-4799-4032-5

  • ISSN

    1553-572X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3973-3978

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Dallas, USA

  • Datum konání akce

    29. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku