Start-stop system of a city bus based on model predictive control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43928496" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43928496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7049095" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7049095</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2014.7049095" target="_blank" >10.1109/IECON.2014.7049095</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Start-stop system of a city bus based on model predictive control
Popis výsledku v původním jazyce
Start-stop system of an internal combustion system of a hybrid drive is designed to reduce energy consumption of the drive and reduce the produced emissions. Effectiveness of the start-stop system heavily depends on its ability to correctly predict whenthe combustion engine will be idle. This makes the problem suitable for model predictive control. In this contribution, we study the case of a hybrid city bus for which we have available recorded profiles of power consumption from repeated drives of thesame route. We propose to use these historical data as predictions of the power consumption in the predictive control approach. We show in simulation with recorded data, that the resulting model predictive start-stop system outperforms the rule based approach and yield fuel savings of 5% and operational cost over 2%.
Název v anglickém jazyce
Start-stop system of a city bus based on model predictive control
Popis výsledku anglicky
Start-stop system of an internal combustion system of a hybrid drive is designed to reduce energy consumption of the drive and reduce the produced emissions. Effectiveness of the start-stop system heavily depends on its ability to correctly predict whenthe combustion engine will be idle. This makes the problem suitable for model predictive control. In this contribution, we study the case of a hybrid city bus for which we have available recorded profiles of power consumption from repeated drives of thesame route. We propose to use these historical data as predictions of the power consumption in the predictive control approach. We show in simulation with recorded data, that the resulting model predictive start-stop system outperforms the rule based approach and yield fuel savings of 5% and operational cost over 2%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of IECON 2014 : 40th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-4799-4032-5
ISSN
1553-572X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
3973-3978
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Dallas, USA
Datum konání akce
29. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—