Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of 12 V network power supply strategies in a conventional vehicle and the effect on fuel consumption

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00353329" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00353329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of 12 V network power supply strategies in a conventional vehicle and the effect on fuel consumption

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of 12 V onboard electric network is to power several key vehicle systems and number of other onboard consumers. For this purpose, the Internal Combustion Engine Vehicles (ICEVs) are equipped with an alternator and a 12 V battery. As the number of vehicle systems and control units in vehicle is increasing and the start-stop system is widely implemented, much higher demands are placed on the alternator and 12 V battery. With stricter limits on CO2 emissions, it is necessary to focus on the 12 V network power supply strategy. The aim of this work is to compare several approaches to powering the onboard network. The first variant is a strategy of maintaining a constant voltage of the 12 V battery. The second variant distinguishes several voltage targets for different driving modes based on the actual SOC, Internal Combustion Engine (ICE) speed and actual required power necessary to drive the vehicle. For this purpose, a 1D simulation model of a conventional car was built in the SW GT-Suite, charging strategies were implemented and the effects on fuel consumption were compared.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of 12 V network power supply strategies in a conventional vehicle and the effect on fuel consumption

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of 12 V onboard electric network is to power several key vehicle systems and number of other onboard consumers. For this purpose, the Internal Combustion Engine Vehicles (ICEVs) are equipped with an alternator and a 12 V battery. As the number of vehicle systems and control units in vehicle is increasing and the start-stop system is widely implemented, much higher demands are placed on the alternator and 12 V battery. With stricter limits on CO2 emissions, it is necessary to focus on the 12 V network power supply strategy. The aim of this work is to compare several approaches to powering the onboard network. The first variant is a strategy of maintaining a constant voltage of the 12 V battery. The second variant distinguishes several voltage targets for different driving modes based on the actual SOC, Internal Combustion Engine (ICE) speed and actual required power necessary to drive the vehicle. For this purpose, a 1D simulation model of a conventional car was built in the SW GT-Suite, charging strategies were implemented and the effects on fuel consumption were compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník přednášek - 52. Mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zaměřená na výzkumné a výukové metody spojené se spalovacími motory, alternativními pohony a dopravou

  • ISBN

    978-80-213-3132-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    97-109

  • Název nakladatele

    Technická fakulta

  • Místo vydání

    Praha-Suchdol

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku