Kompetence v pedagogicko-psychologických souvislostech jako příspěvek k rozvoji vojenských leaderů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F16%3A00532605" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/16:00532605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence v pedagogicko-psychologických souvislostech jako příspěvek k rozvoji vojenských leaderů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou kompetencí z pohledu pedagogické psychologie v kontextu rozvoje vojenských leaderů. To znamená respektovat propojený systém, který akceptuje specifické vojensko-odborné požadavky, sociálně-psychologické vlastnosti a velitelsko-manažerské schopnosti. Takto pojaté kompetence jsou zde chápány jako vymezující rámec pro koncipování psychologické přípravy na Univerzitě obrany a také připravovaný výzkumný projekt: Rozvoj sociálních kompetencí vojáka - leadera. Autor popisuje různé teoretické přístupy ve vývoji kompetencí včetně kompetencí klíčových. Srovnává také důležité rozdíly mezi úrovňovými a strukturálními kompetenčními modely.
Název v anglickém jazyce
Competence in educiational and psychological context as a contribution to the development of military leaders
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of competencies from the perspective of educational psychology in the context of the development of military leaders. It means respecting this interconnected system that accepts specific military-technical requirements, socio-psychological characteristics and command-management skills. This concept of competencies is considered to be defining the limits of designing psychological preparation for the University of Defense, as well as the upcoming research project called: Development of social skills of soldier - leader. The author describes various theoretical approaches to the evolution of competencies, includ-ing core competencies. It also compares the important differences between multilevel and structural competency models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXIV. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu.
ISBN
978-80-7231-460-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—