Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE CARGO SECURING BASED ON EUROPEAN STANDARDS AND ITS APPLICABILITY IN OFF-ROAD TRANSPORT CONDITIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F16%3A00532819" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/16:00532819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE CARGO SECURING BASED ON EUROPEAN STANDARDS AND ITS APPLICABILITY IN OFF-ROAD TRANSPORT CONDITIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The cargo is secured with respect to inertial forces in the Czech Republic, which are based on the anticipated acceleration coefficients specified in relevant European standards (particularly in EN 12195-1:2011). The paper deals with the evaluation of a sample of off-road transportation, for which the true values of acceleration coefficients were found. The data are statistically processed; the local extremes of functions are found and compared with the average values of acceleration coefficients defined normatively. The paper was written with the support of research project no. SV16-FVL-109-VLK funded by the Ministry of Education, Youth and Sports. The fundamental goal of this research project is to determine whether the differences between the acceleration coefficients defined normatively and true value of these coefficients are statistically significant and based on that to optimize the cargo securing. Preliminary measurements detected that especially during off-road transport, or due to specific obstacles (e.g. railway crossings, speed bumps, expansion joints of bridges, holes and potholes on the roads), the acceleration coefficients are significantly higher. The model example demonstrates the importance of the measured differences in the cargo securing with using the lashing straps.

  • Název v anglickém jazyce

    THE CARGO SECURING BASED ON EUROPEAN STANDARDS AND ITS APPLICABILITY IN OFF-ROAD TRANSPORT CONDITIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The cargo is secured with respect to inertial forces in the Czech Republic, which are based on the anticipated acceleration coefficients specified in relevant European standards (particularly in EN 12195-1:2011). The paper deals with the evaluation of a sample of off-road transportation, for which the true values of acceleration coefficients were found. The data are statistically processed; the local extremes of functions are found and compared with the average values of acceleration coefficients defined normatively. The paper was written with the support of research project no. SV16-FVL-109-VLK funded by the Ministry of Education, Youth and Sports. The fundamental goal of this research project is to determine whether the differences between the acceleration coefficients defined normatively and true value of these coefficients are statistically significant and based on that to optimize the cargo securing. Preliminary measurements detected that especially during off-road transport, or due to specific obstacles (e.g. railway crossings, speed bumps, expansion joints of bridges, holes and potholes on the roads), the acceleration coefficients are significantly higher. The model example demonstrates the importance of the measured differences in the cargo securing with using the lashing straps.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICTTE Belgrade 2016 - Proceedings of Third International Conference on Traffic and Transport Engineering

  • ISBN

    978-86-916153-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    603-607

  • Název nakladatele

    Scientific Research Center Ltd. Belgrade

  • Místo vydání

    Bělehrad

  • Místo konání akce

    Bělehrad

  • Datum konání akce

    24. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000391016300085