Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimizating Cargo Security During Transport Using Dataloggers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F17%3A00534083" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/17:00534083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12198-017-0179-4" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12198-017-0179-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12198-017-0179-4" target="_blank" >10.1007/s12198-017-0179-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimizating Cargo Security During Transport Using Dataloggers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with cargo security and its optimization as a result of transport experiments. It also statistically evaluates these transport experiments with its emphasis on local extremes (accelerations) and compares the result of each day's measurements. The article includes a model of cargo security on a medium size off-road T-810 6x6 truck, where the measured data was applied for logistics purposes. The completed transport experiment points to larger inertial forces during transport than predicted, based on the set of normative acceleration coefficient values. Although the results of the experiment show that the highest measured value of the coefficient of acceleration is 3 times greater than the normatively determined, we found the value to actually be 3.4 times higher than predicted, using the standard values. Due to the not inconsiderable percentage values which exceed the specified values of normatively set coefficients of acceleration (10.83%, respectively 13.31%) exceeding the set values of inertia forces can be expected in these cases as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimizating Cargo Security During Transport Using Dataloggers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with cargo security and its optimization as a result of transport experiments. It also statistically evaluates these transport experiments with its emphasis on local extremes (accelerations) and compares the result of each day's measurements. The article includes a model of cargo security on a medium size off-road T-810 6x6 truck, where the measured data was applied for logistics purposes. The completed transport experiment points to larger inertial forces during transport than predicted, based on the set of normative acceleration coefficient values. Although the results of the experiment show that the highest measured value of the coefficient of acceleration is 3 times greater than the normatively determined, we found the value to actually be 3.4 times higher than predicted, using the standard values. Due to the not inconsiderable percentage values which exceed the specified values of normatively set coefficients of acceleration (10.83%, respectively 13.31%) exceeding the set values of inertia forces can be expected in these cases as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Transportation Security

  • ISSN

    1938-7741

  • e-ISSN

    1938-775X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    63-71

  • Kód UT WoS článku

    000424426900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85020435485