Military Versus Civilian University Online Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F25%3A00563622" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/25:00563622 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.journals.lka.lt/journal/cndcgs/issue/130" target="_blank" >https://www.journals.lka.lt/journal/cndcgs/issue/130</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3849/cndcgs.2024.216" target="_blank" >10.3849/cndcgs.2024.216</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Military Versus Civilian University Online Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper compares online teaching during the Covid-19 pandemic at a military and civilian university. It is based on three independent questionnaire surveys in which respondents rated the quality, advantages, and disadvantages of online instruction relative to face-to-face instruction and indicated which type of learning they preferred. The data obtained were processed using the descriptive statistics and the cluster analysis. The results show similar perceptions of the pros and cons of online learning at both types of universities. When evaluating online learning, military students showed similarities only to civilian upper-level students and were more accepting of such learning.
Název v anglickém jazyce
Military Versus Civilian University Online Education
Popis výsledku anglicky
This paper compares online teaching during the Covid-19 pandemic at a military and civilian university. It is based on three independent questionnaire surveys in which respondents rated the quality, advantages, and disadvantages of online instruction relative to face-to-face instruction and indicated which type of learning they preferred. The data obtained were processed using the descriptive statistics and the cluster analysis. The results show similar perceptions of the pros and cons of online learning at both types of universities. When evaluating online learning, military students showed similarities only to civilian upper-level students and were more accepting of such learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Challenges to national defence in contemporary geopolitical situation
ISBN
—
ISSN
1470-2436
e-ISSN
2538-8959
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
216-2020
Název nakladatele
General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania
Místo vydání
Vilnius
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
11. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—