Analýza chyb MOD-S pozičních dat z pohledu řízení letového provozu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F06%3A%230000216" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/06:#0000216 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MODE-S POSITIONAL DATA ERROR ANALYSIS FROM THE POINT OF VIEW OF AIR TRAFFIC CONTROL
Popis výsledku v původním jazyce
Worldwide spurt growth of the air traffic density concurrently evokes requirements on the continual- increasing of the air traffic control (ATC) quality. Problems of the flight safety will be unquestionably of the major criteria for selection of the technical devices and of the whole flight system organization. It stands to reason, that additional development of the ATC methods and effective use of the airspace is impossible without modernizing of the Communication, Navigation and Surveillance systems jointly with Air Traffic Management (CNS/ATM). One of the real tools for achievement of higher quality of the ATC is utilization of the precise positional information from the onboard segments of the Global Positioning System and Global Navigation Satellite systems (GPS/GNSS) that are transmitted in Mode-S among aircraft and to the ground Area Control Centre (ACC). The papers demonstrate mathematical analyses of different attitudes to the definition of the positional errors measurement.
Název v anglickém jazyce
MODE-S POSITIONAL DATA ERROR ANALYSIS FROM THE POINT OF VIEW OF AIR TRAFFIC CONTROL
Popis výsledku anglicky
Worldwide spurt growth of the air traffic density concurrently evokes requirements on the continual- increasing of the air traffic control (ATC) quality. Problems of the flight safety will be unquestionably of the major criteria for selection of the technical devices and of the whole flight system organization. It stands to reason, that additional development of the ATC methods and effective use of the airspace is impossible without modernizing of the Communication, Navigation and Surveillance systems jointly with Air Traffic Management (CNS/ATM). One of the real tools for achievement of higher quality of the ATC is utilization of the precise positional information from the onboard segments of the Global Positioning System and Global Navigation Satellite systems (GPS/GNSS) that are transmitted in Mode-S among aircraft and to the ground Area Control Centre (ACC). The papers demonstrate mathematical analyses of different attitudes to the definition of the positional errors measurement.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annals of the university of Craiova. Universitaria 2006 seria: Inginerie Electrica Anul 30, nr. 30, 2006.
ISSN
1842-4805
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
30
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
20-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—