Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza chyb MOD-S pozičních dat z pohledu řízení letového provozu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F06%3A%230000216" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/06:#0000216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MODE-S POSITIONAL DATA ERROR ANALYSIS FROM THE POINT OF VIEW OF AIR TRAFFIC CONTROL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Worldwide spurt growth of the air traffic density concurrently evokes requirements on the continual- increasing of the air traffic control (ATC) quality. Problems of the flight safety will be unquestionably of the major criteria for selection of the technical devices and of the whole flight system organization. It stands to reason, that additional development of the ATC methods and effective use of the airspace is impossible without modernizing of the Communication, Navigation and Surveillance systems jointly with Air Traffic Management (CNS/ATM). One of the real tools for achievement of higher quality of the ATC is utilization of the precise positional information from the onboard segments of the Global Positioning System and Global Navigation Satellite systems (GPS/GNSS) that are transmitted in Mode-S among aircraft and to the ground Area Control Centre (ACC). The papers demonstrate mathematical analyses of different attitudes to the definition of the positional errors measurement.

  • Název v anglickém jazyce

    MODE-S POSITIONAL DATA ERROR ANALYSIS FROM THE POINT OF VIEW OF AIR TRAFFIC CONTROL

  • Popis výsledku anglicky

    Worldwide spurt growth of the air traffic density concurrently evokes requirements on the continual- increasing of the air traffic control (ATC) quality. Problems of the flight safety will be unquestionably of the major criteria for selection of the technical devices and of the whole flight system organization. It stands to reason, that additional development of the ATC methods and effective use of the airspace is impossible without modernizing of the Communication, Navigation and Surveillance systems jointly with Air Traffic Management (CNS/ATM). One of the real tools for achievement of higher quality of the ATC is utilization of the precise positional information from the onboard segments of the Global Positioning System and Global Navigation Satellite systems (GPS/GNSS) that are transmitted in Mode-S among aircraft and to the ground Area Control Centre (ACC). The papers demonstrate mathematical analyses of different attitudes to the definition of the positional errors measurement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annals of the university of Craiova. Universitaria 2006 seria: Inginerie Electrica Anul 30, nr. 30, 2006.

  • ISSN

    1842-4805

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuvedeno

  • Číslo periodika v rámci svazku

    30

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    20-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus