Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace lidského chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F08%3A%230001908" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/08:#0001908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace lidského chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Motivace ke studiu i k práce je velmi proměnlivá a je třeba se jí neustále věnovat. Snahy o poznání a vysvětlení motivace sahají hluboko do historie. Různé teorie se liší ve východiscích a specifikacích lidského chování v určitých situacích. Rozlišujemetři základní skupiny teorií motivace: teorie na zaměřené na poznání motivačních příčin, mezi které patří například Maslowova teorie hierarchie potřeb, Herzbergova dvoufaktorová motivační teorie, McGregorova teorie X, teorie Y a doplněná teorie Z; teoriezaměřené na průběh motivačního procesu, kam řadíme Porterovu teorii a Lawlerovu teorii a Adamsovu teorii a teorie zaměřené na speciální účely, na participaci, na rozhodování apod.

  • Název v anglickém jazyce

    Human behavior motivation.

  • Popis výsledku anglicky

    Study or work motivation varies a lot and calls for permanent attention. As late as in the past history there were attempts to get knowledge and explanation in this field. Theories and specificities result from different bases and human behavior specifications in particular situations. There are three crucial types of motivation theory: Maslow theory of hierarchy needs, Herzberg two-factor motivation theory, Mc Gregor theory X, theory Y and completed theory Z; there are further theories focused on motivation process course, e.g., Porter theory, Lawler theory, Adams theory and special-purpose theories oriented to participation, decision making, etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXI. Mezinárodní kolokvium o výchovně vzdělávacím procesu

  • ISBN

    978-80-7231-511-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany, Brno

  • Místo vydání

    Univerzita obrany, Brno

  • Místo konání akce

    Brno, Česká republika

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku