Motivace lidského chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F08%3A%230001908" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/08:#0001908 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace lidského chování
Popis výsledku v původním jazyce
Motivace ke studiu i k práce je velmi proměnlivá a je třeba se jí neustále věnovat. Snahy o poznání a vysvětlení motivace sahají hluboko do historie. Různé teorie se liší ve východiscích a specifikacích lidského chování v určitých situacích. Rozlišujemetři základní skupiny teorií motivace: teorie na zaměřené na poznání motivačních příčin, mezi které patří například Maslowova teorie hierarchie potřeb, Herzbergova dvoufaktorová motivační teorie, McGregorova teorie X, teorie Y a doplněná teorie Z; teoriezaměřené na průběh motivačního procesu, kam řadíme Porterovu teorii a Lawlerovu teorii a Adamsovu teorii a teorie zaměřené na speciální účely, na participaci, na rozhodování apod.
Název v anglickém jazyce
Human behavior motivation.
Popis výsledku anglicky
Study or work motivation varies a lot and calls for permanent attention. As late as in the past history there were attempts to get knowledge and explanation in this field. Theories and specificities result from different bases and human behavior specifications in particular situations. There are three crucial types of motivation theory: Maslow theory of hierarchy needs, Herzberg two-factor motivation theory, Mc Gregor theory X, theory Y and completed theory Z; there are further theories focused on motivation process course, e.g., Porter theory, Lawler theory, Adams theory and special-purpose theories oriented to participation, decision making, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXI. Mezinárodní kolokvium o výchovně vzdělávacím procesu
ISBN
978-80-7231-511-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita obrany, Brno
Místo vydání
Univerzita obrany, Brno
Místo konání akce
Brno, Česká republika
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—