Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Torsional vibrations of aircraft piston engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F08%3A00422330" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/08:00422330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Torsional vibrations of aircraft piston engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a calculating model of coupled crankshaft-propeller torsional-lateral vibrations and compares obtained results with measurement on the respective engine. The objective was to propose the method and to prove its effectiveness for analysis of crankshaft-propeller dynamics. The system of a M337 engine (6-cylinder, inverted in-line engine) with the three-bladed V506 propeller was under study. Only the torsional vibrations were taken into account in crankshaft dynamics analysis. A modelwith lumped masses was used for the crankshaft. Model of the propeller assumes lateral vibrations in the plain of the smallest lateral stiffness of the blades. For the measurement of the engine torsional vibrations, the LTV (Laser Torsional Vibrometry) system was used.

  • Název v anglickém jazyce

    Torsional vibrations of aircraft piston engine

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a calculating model of coupled crankshaft-propeller torsional-lateral vibrations and compares obtained results with measurement on the respective engine. The objective was to propose the method and to prove its effectiveness for analysis of crankshaft-propeller dynamics. The system of a M337 engine (6-cylinder, inverted in-line engine) with the three-bladed V506 propeller was under study. Only the torsional vibrations were taken into account in crankshaft dynamics analysis. A modelwith lumped masses was used for the crankshaft. Model of the propeller assumes lateral vibrations in the plain of the smallest lateral stiffness of the blades. For the measurement of the engine torsional vibrations, the LTV (Laser Torsional Vibrometry) system was used.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů