Improving Effectiveness of ICT Integration Process in Universty Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00421872" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00421872 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28120/10:63509557
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improving Effectiveness of ICT Integration Process in Universty Education
Popis výsledku v původním jazyce
The first part of the paper describes the teaching of computer science to economists and managers at Tomas Bata University in Zlin, Faculty of Management and Economics. It states the objective, overview of subject areas and methodology of teaching as well as the use of information and communication technologies. The experience of teaching and assessing students? knowledge are summarized. The second part contains the results of the research on the Computer Science for Economists course, its importance for students, focusing mostly on enterprise computer science. The analysis of the research results makes possible to suggest options for further development of the course.
Název v anglickém jazyce
Improving Effectiveness of ICT Integration Process in Universty Education
Popis výsledku anglicky
The first part of the paper describes the teaching of computer science to economists and managers at Tomas Bata University in Zlin, Faculty of Management and Economics. It states the objective, overview of subject areas and methodology of teaching as well as the use of information and communication technologies. The experience of teaching and assessing students? knowledge are summarized. The second part contains the results of the research on the Computer Science for Economists course, its importance for students, focusing mostly on enterprise computer science. The analysis of the research results makes possible to suggest options for further development of the course.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communicaion Technology in Education
ISBN
978-80-7368-775-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Rožnov pod Radhoštěm
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—