New approaches to mathematical pilot models during the aircraft flight control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00423466" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00423466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New approaches to mathematical pilot models during the aircraft flight control
Popis výsledku v původním jazyce
The paper summarizes the research activities of the authors in building of a mathematical replacement model of human - pilot, which can be used for the human impact simulation during aircraft control in the space. In general, the formation of the equivalent human model is very complicated, because the human characteristics are not constant in time, but vary with immediate human abilities. In the simulation of human behaviour a general, approximate model is put together, where is expected significant simplification of the various elements of the replacement model in the form of omission of some transfer functions parameters. The paper shows also other ways to research more closely the human ? pilot behaviour during the determination of selected parameters of transfer functions.
Název v anglickém jazyce
New approaches to mathematical pilot models during the aircraft flight control
Popis výsledku anglicky
The paper summarizes the research activities of the authors in building of a mathematical replacement model of human - pilot, which can be used for the human impact simulation during aircraft control in the space. In general, the formation of the equivalent human model is very complicated, because the human characteristics are not constant in time, but vary with immediate human abilities. In the simulation of human behaviour a general, approximate model is put together, where is expected significant simplification of the various elements of the replacement model in the form of omission of some transfer functions parameters. The paper shows also other ways to research more closely the human ? pilot behaviour during the determination of selected parameters of transfer functions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OVUOFVT200802" target="_blank" >OVUOFVT200802: FŮZE - Inovace technologií zpracování dat ze senzorů umístněných na moderní letecké technice a fůze dat z těchto senzorů v prostředí NEC</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Scientific Conference New Trends in Aviation Development
ISBN
978-80-553-0475-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická Univerzita Kosice
Místo vydání
Košice, Slovenská republika
Místo konání akce
Košice, Slovenská republika
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—