Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PARAMETERS IDENTIFICATION OF THE HUMAN BEHAVIOUR MODEL IN THE AIRCRAFT FLIGHT CONTROL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00445742" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00445742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PARAMETERS IDENTIFICATION OF THE HUMAN BEHAVIOUR MODEL IN THE AIRCRAFT FLIGHT CONTROL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the application of mathematical methods of experimental identification for determination of the transfer function parameters of the human behaviour models in the aircraft flight control. Alternative human ?pilot behaviour model is considered, where the pilots reactions to the input (usually step) is then measured on the output scale. Parameter calculations of the transfer functions are implemented in development environment MATLAB - SIMULINK. The results of the identified parametersfrom the measured, generated and noisy signals are presented. The paper further extends the study of human behaviour during safe aircraft flight control.

  • Název v anglickém jazyce

    PARAMETERS IDENTIFICATION OF THE HUMAN BEHAVIOUR MODEL IN THE AIRCRAFT FLIGHT CONTROL

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the application of mathematical methods of experimental identification for determination of the transfer function parameters of the human behaviour models in the aircraft flight control. Alternative human ?pilot behaviour model is considered, where the pilots reactions to the input (usually step) is then measured on the output scale. Parameter calculations of the transfer functions are implemented in development environment MATLAB - SIMULINK. The results of the identified parametersfrom the measured, generated and noisy signals are presented. The paper further extends the study of human behaviour during safe aircraft flight control.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference "MODERN SAFETY TECHNOLOGIES IN TRANSPORTATION - MOSATT 2011"

  • ISBN

    978-80-970772-0-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    173-178

  • Název nakladatele

    SUPREMA Ltd.

  • Místo vydání

    Košice, Slovakia

  • Místo konání akce

    Zlata Idka, Slovakia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku