Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contribution to the vehicle brake system thermal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00445292" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00445292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contribution to the vehicle brake system thermal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are shown some differences temperature comparison) between the experiment and simulation data. Physical properties of used materials in the simulation were used constant. In the reality it is function of the temperature. So, this could be the mainreason for this difference. Next steps of our work are to define these functions of the properties of used materials and make friction model of the brake. For its finalization is necessary to make next experimental measuring of others input and referencedata, like adherence pressure, temperature of wheel-brake disk, temperature of the brake fluid, pressure in the brake system, wheel rotation speed.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution to the vehicle brake system thermal

  • Popis výsledku anglicky

    There are shown some differences temperature comparison) between the experiment and simulation data. Physical properties of used materials in the simulation were used constant. In the reality it is function of the temperature. So, this could be the mainreason for this difference. Next steps of our work are to define these functions of the properties of used materials and make friction model of the brake. For its finalization is necessary to make next experimental measuring of others input and referencedata, like adherence pressure, temperature of wheel-brake disk, temperature of the brake fluid, pressure in the brake system, wheel rotation speed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Deterioration, Dependability, Diagnostics

  • ISBN

    978-80-260-0633-6

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    101-108

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    Hansdesign

  • Místo vydání

    Česká republika, Brno

  • Kód UT WoS kapitoly