Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contribution to the thermal stress solution of a vehicle brake system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00446361" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00446361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contribution to the thermal stress solution of a vehicle brake system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper id focused to thermal stress (running) of the vehicle brake system, because the brake system function affects the vehicle safety. One of basic parameters, which affect brake system function, is brake fluid quality. Brake fluids on the glycol base are one of the most extended brake fluids. Because, these fluids are hydroscopic, is necessary to observe process of the brake thermal stress and running. Our research is focused to creating mathematic model of the brake and simulating the brake conditions. At the first it was created simplify mathematic model and made experiment. Created simplify mathematic model of the wheel-brake disk of the vehicle correlates with experimental measuring data. Outputs from the simplified simulation are starting data for the complex wheel-brake disk model creation and for simulation. For its finalization is necessary to make next experimental measuring of others input and reference data.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution to the thermal stress solution of a vehicle brake system

  • Popis výsledku anglicky

    This paper id focused to thermal stress (running) of the vehicle brake system, because the brake system function affects the vehicle safety. One of basic parameters, which affect brake system function, is brake fluid quality. Brake fluids on the glycol base are one of the most extended brake fluids. Because, these fluids are hydroscopic, is necessary to observe process of the brake thermal stress and running. Our research is focused to creating mathematic model of the brake and simulating the brake conditions. At the first it was created simplify mathematic model and made experiment. Created simplify mathematic model of the wheel-brake disk of the vehicle correlates with experimental measuring data. Outputs from the simplified simulation are starting data for the complex wheel-brake disk model creation and for simulation. For its finalization is necessary to make next experimental measuring of others input and reference data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport means : proceedings of the International Conference

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    116-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus