Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Letecké závody Malé Dohody a Polska 1927

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00450077" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00450077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Letecké závody Malé Dohody a Polska 1927

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor se zaměřil na první ročník letecké soutěže Malé dohody a Polska, která se konala v roce 1927. Žádné ze tří zúčastněných československých letadel nedosáhlo cíle závodu a to může být důvodem nezájmu o tuto část československé letecké historie. Avšakprávě v tomto roce byly položeny základy pro budoucí vítězství československých pilotů a letadel. Soutěže se zúčastnili piloti z království SHS, Polska a Československa té doby. Jugoslávští letci měli k dispozici francouzské letouny Potez 25, Breguet 19a stroj vlastní konstrukce značky Fizir. Polské družstvo bylo vybaveno rovněž francouzskými letouny Breguet 19. Československé družstvo bylo jako jediné vybaveno pouze letadly domácí konstrukce Aero A-11J, Aero A-30 a Letov Š-16.

  • Název v anglickém jazyce

    Air Race of Little Entente and Poland 1927

  • Popis výsledku anglicky

    Reasearch is focused on the first year of the aerial competition of the Little Entente countries and Poland, which took place in 1927. None of the three participating Czechoslovak aircraft finished the race and that could be the reason of lack of interest in such field of Czechoslovak aviation history. However, just in that year, the foundations for the future victories of the Czechoslovak pilots and aircraft were laid. The competition was attended by pilots from the Kingdom of Yugoslavia, Poland and Czechoslovakia at that time. Yugoslav pilots were flying the French Potez 25 and Breguet 19 aircraft and single home designed Fizir F1 aircraft. The Polish team was also equipped with French Breguet 19 aircraft. Only Czechoslovak team used only home designed aircraft ? Aero A-11J, Aero A-30 and Letov Š-16.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rekordy známé i neznámé. Dobývání nebe českými (československými) letci

  • ISBN

    978-80-7037-202-9

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    50-62

  • Počet stran knihy

    142

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly