Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ARABIC AS THE SECOND FOREIGN LANGUAGE AT THE FACULTY OF ECONOMICS AND MANAGEMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00481989" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00481989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ARABIC AS THE SECOND FOREIGN LANGUAGE AT THE FACULTY OF ECONOMICS AND MANAGEMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a newly designed Arabic course at the Faculty of Economics and Management of the University of Defence in Brno. After the events of the Arabic Spring, the importance of teaching this language to military professionals potentially deployed in the region has significantly grown. The authors analyse their results from the implementation of the innovative Arabic course based on their systematic observations, data gathering and processing. The authors have decided for this solution because Arabic language belongs to the most difficult world languages and the original teaching approach did not fully correspond to this fact. Moreover, the number of lessons is not sufficient and cannot be inflated. For these reasons, the authors have decided to address these issues as a whole by designing a brand-new course. This article presents the initial results gathered in the course and after the first semester.

  • Název v anglickém jazyce

    ARABIC AS THE SECOND FOREIGN LANGUAGE AT THE FACULTY OF ECONOMICS AND MANAGEMENT

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a newly designed Arabic course at the Faculty of Economics and Management of the University of Defence in Brno. After the events of the Arabic Spring, the importance of teaching this language to military professionals potentially deployed in the region has significantly grown. The authors analyse their results from the implementation of the innovative Arabic course based on their systematic observations, data gathering and processing. The authors have decided for this solution because Arabic language belongs to the most difficult world languages and the original teaching approach did not fully correspond to this fact. Moreover, the number of lessons is not sufficient and cannot be inflated. For these reasons, the authors have decided to address these issues as a whole by designing a brand-new course. This article presents the initial results gathered in the course and after the first semester.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1802-3975

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2012

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    116-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus