Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Learning in Foreign Language Education for Academic Purposes: Ukrainian and Czech Practices

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00494017" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00494017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-Learning in Foreign Language Education for Academic Purposes: Ukrainian and Czech Practices

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with a problem of e-learning in the field of the foreign language training of the academic staff considering the Ukrainian and Czech practices. The investigation is based upon the analyses of the policies on in this field and experiences of ICT implementation in Ukraine and in the Czech Republic. The authors dwell upon main scenarios of e-learning in the foreign language teaching for academic purposes - distance learning, blended learning and ICT-enhanced learning ? in the countries under consideration. It allows to draw out a set of principles for elaborating a unified model aimed at providing solutions for the language training of the academic staff by means of e-learning.

  • Název v anglickém jazyce

    E-Learning in Foreign Language Education for Academic Purposes: Ukrainian and Czech Practices

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a problem of e-learning in the field of the foreign language training of the academic staff considering the Ukrainian and Czech practices. The investigation is based upon the analyses of the policies on in this field and experiences of ICT implementation in Ukraine and in the Czech Republic. The authors dwell upon main scenarios of e-learning in the foreign language teaching for academic purposes - distance learning, blended learning and ICT-enhanced learning ? in the countries under consideration. It allows to draw out a set of principles for elaborating a unified model aimed at providing solutions for the language training of the academic staff by means of e-learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Distance Learning, Simulation and Communication 2013. Proceedings (Selected papers)

  • ISBN

    978-80-7231-919-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    133-139

  • Název nakladatele

    University of Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku