Influence of Decarbonization on Selected Parameters of ICE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F24%3A00559142" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/24:00559142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2073-4433/14/8/1271" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-4433/14/8/1271</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/atmos14081271" target="_blank" >10.3390/atmos14081271</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Decarbonization on Selected Parameters of ICE
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the area of experimental measurements for monitoring the impact of decarbonization on the technical and environmental parameters of the ICE. The condition for the implementation of the measurements was the selection of an ICE that had driven more than 300,790 km. During the laboratory tests, several test methods were used to assess the technical and emission conditions of the tested ICE with the code designation ALH, which is used in VOLKSWAGEN BORA vehicles. The technical parameters of the tested ICE (corrected power PNorm and torque MMom), emission parameters (absorption coefficient k and NOx emission) and fuel consumption parameters (specific fuel consumption bsfc) were compared and evaluated in the results. The results show that the decarbonization process on the tested vehicle VOLKSVWAGEN BORA 1.9 TDi affected the emission parameters but did not affect the technical parameters and specific fuel consumption.
Název v anglickém jazyce
Influence of Decarbonization on Selected Parameters of ICE
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the area of experimental measurements for monitoring the impact of decarbonization on the technical and environmental parameters of the ICE. The condition for the implementation of the measurements was the selection of an ICE that had driven more than 300,790 km. During the laboratory tests, several test methods were used to assess the technical and emission conditions of the tested ICE with the code designation ALH, which is used in VOLKSWAGEN BORA vehicles. The technical parameters of the tested ICE (corrected power PNorm and torque MMom), emission parameters (absorption coefficient k and NOx emission) and fuel consumption parameters (specific fuel consumption bsfc) were compared and evaluated in the results. The results show that the decarbonization process on the tested vehicle VOLKSVWAGEN BORA 1.9 TDi affected the emission parameters but did not affect the technical parameters and specific fuel consumption.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Atmosphere
ISSN
0954-4062
e-ISSN
2073-4433
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1271
Kód UT WoS článku
001055846000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85168802744