Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPARISON OF LANGUAGE SYLLABI DESIGN IN MILITARY EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F25%3A00556866" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/25:00556866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/JONAKOVA2021COM" target="_blank" >https://library.iated.org/view/JONAKOVA2021COM</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPARISON OF LANGUAGE SYLLABI DESIGN IN MILITARY EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on identifying and comparing different approaches to English language syllabus design in six NATO countries. The majority of the courses discussed in this study culminate in language examinations of a very high-stakes nature; thus, the course syllabi are exclusively product-oriented and teacher-led. In almost all workplaces, in-house teachers worked in teams to create syllabi for courses at all proficiency levels. The collaborative effort to create syllabi at the various institutions was characterized by mutual trust, open communication, and the creative input of all team members. The course designers took the learners’ entrance level, previous syllabus, facilities and resources available at the institution, exit requirements, and the length of the course into consideration when creating the syllabus. Overall, the research shows that the syllabi in the studied countries were designed in very similar ways; however, slight differences remain.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARISON OF LANGUAGE SYLLABI DESIGN IN MILITARY EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on identifying and comparing different approaches to English language syllabus design in six NATO countries. The majority of the courses discussed in this study culminate in language examinations of a very high-stakes nature; thus, the course syllabi are exclusively product-oriented and teacher-led. In almost all workplaces, in-house teachers worked in teams to create syllabi for courses at all proficiency levels. The collaborative effort to create syllabi at the various institutions was characterized by mutual trust, open communication, and the creative input of all team members. The course designers took the learners’ entrance level, previous syllabus, facilities and resources available at the institution, exit requirements, and the length of the course into consideration when creating the syllabus. Overall, the research shows that the syllabi in the studied countries were designed in very similar ways; however, slight differences remain.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2021 Proceedings, 15th International Technology, Education and Development Conference

  • ISBN

    978-84-09-27666-0

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3825-3833

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    8. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku