Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education in the Era of AI, Enhancing Skills, Challenges and Perspectives – International Context and National Experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F25%3A00564339" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/25:00564339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/18126/14058" target="_blank" >https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/18126/14058</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31261/IJREL.2024.10.2.06" target="_blank" >10.31261/IJREL.2024.10.2.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education in the Era of AI, Enhancing Skills, Challenges and Perspectives – International Context and National Experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article analysed the main reflections presented by experts from different countries in the area of AI in education, who participated in the round table debate “E-Learning and Enhancing soft skills: Contemporary Models of Education in the era of Artificial Intelligence”. The agenda included three topics: 1) E-learning and enhancing soft skills: contemporary models of education in the era of artificial intelligence; 2) Good practice examples using AI in education for soft skills development; 3) AI – perspectives and challenges of its use in education. The conclusions of the round table lead to the reflection that integrating AI and robots can enhance soft skills development and revolutionize education by creating personalized, efficient, and inclusive learning environments. AI offers benefits like task automation, real-time feedback, and support for diverse needs. However, challenges such as equity, privacy, bias, and ethical concerns must be addressed. Success requires adequate teacher training, a focus on equity and accessibility, ethical considerations, strong data protection, and maintaining human interaction and creativity. By addressing these challenges thoughtfully, education systems can fully harness AI’s potential to improve learning outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Education in the Era of AI, Enhancing Skills, Challenges and Perspectives – International Context and National Experience

  • Popis výsledku anglicky

    The article analysed the main reflections presented by experts from different countries in the area of AI in education, who participated in the round table debate “E-Learning and Enhancing soft skills: Contemporary Models of Education in the era of Artificial Intelligence”. The agenda included three topics: 1) E-learning and enhancing soft skills: contemporary models of education in the era of artificial intelligence; 2) Good practice examples using AI in education for soft skills development; 3) AI – perspectives and challenges of its use in education. The conclusions of the round table lead to the reflection that integrating AI and robots can enhance soft skills development and revolutionize education by creating personalized, efficient, and inclusive learning environments. AI offers benefits like task automation, real-time feedback, and support for diverse needs. However, challenges such as equity, privacy, bias, and ethical concerns must be addressed. Success requires adequate teacher training, a focus on equity and accessibility, ethical considerations, strong data protection, and maintaining human interaction and creativity. By addressing these challenges thoughtfully, education systems can fully harness AI’s potential to improve learning outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Research in E-learning (IJREL)

  • ISSN

    2451-2583

  • e-ISSN

    2543-6155

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    1-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus