Metodika degustační soutěže ČESKÉ PIVO
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60193697%3A_____%2F22%3AN0000088" target="_blank" >RIV/60193697:_____/22:N0000088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika degustační soutěže ČESKÉ PIVO
Popis výsledku v původním jazyce
Obecným cílem metodiky je zvyšování kvality a konkurenceschopnosti piva vyrobeného v České republice. Konkrétním cílem metodiky je splnění nejvyšších nároků na anonymitu vzorku, regulérnost a objektivitu soutěže ČESKÉ PIVO, a to jak z pohledu provedení, tak i vyhodnocení soutěže. Takové vlastnosti jsou pro věrohodnost a publicitu degustační soutěže zcela zásadní. Podobný postup využívající při zpracování dílčích i finálních výsledků bayesovskou statistiku vyplývající z teorie pravděpodobnosti, nebyl při žádné podobné soutěži dosud použit.
Název v anglickém jazyce
Methodology of the CZECH BEER tasting competition
Popis výsledku anglicky
The general goal of the methodology is to increase the quality and competitiveness of beer produced in the Czech Republic. The specific goal of the methodology is to meet the highest requirements for anonymity of the sample, regularity and objectivity of the ČESKÉ PIVO competition, both from the point of view of execution and evaluation of the competition. Such characteristics are essential for the credibility and publicity of the tasting competition. A similar procedure using Bayesian statistics resulting from probability theory in the processing of partial and final results has not yet been used in any similar competition.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
21101 - Food and beverages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VÚPS/RO1918/N/2022/1
Číslo předpisu
18/2022
Technické parametry
Český svaz pivovarů a sladoven odsouhlasil nově navrženou metodiku a bude ji používat od roku 2022 místo původního postupu degustační soutěže. Datum podpisu smlouvy: 27.4.2022, Ing. František Šámal, Český svaz pivovarů a sladoven, z.s., Lípová 511/15, 120 00 Praha 2, tel.: 224900106 .
Ekonomické parametry
Ekonomické aspekty uplatnění Metodiky degustační soutěže ČESKÉ PIVO v praxi jsou přímé i nepřímé. Přímé – předpokládaný nárůst počtu vzorků hodnocených piv a tím i výnosů ze soutěže v přímé souvislosti se zvýšením renomé soutěže. V soutěži je v posledních letech hodnoceno kolem 70 vzorků ze 17 pivovarských skupin (či jednotlivých pivovarů) ČR. Předpokládáme, že renomé soutěže se zvětší a vzorků hodnocených v soutěži bude přibývat. Nepřímé – marketingový dopad, zvyšování kvality a konkurenceschopnosti piva vyrobeného v České republice.
Označení certifikačního orgánu
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), Květná 15, 603 00 Brno
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů