Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika degustační soutěže ČESKÉ PIVO

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60193697%3A_____%2F22%3AN0000088" target="_blank" >RIV/60193697:_____/22:N0000088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika degustační soutěže ČESKÉ PIVO

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obecným cílem metodiky je zvyšování kvality a konkurenceschopnosti piva vyrobeného v České republice. Konkrétním cílem metodiky je splnění nejvyšších nároků na anonymitu vzorku, regulérnost a objektivitu soutěže ČESKÉ PIVO, a to jak z pohledu provedení, tak i vyhodnocení soutěže. Takové vlastnosti jsou pro věrohodnost a publicitu degustační soutěže zcela zásadní. Podobný postup využívající při zpracování dílčích i finálních výsledků bayesovskou statistiku vyplývající z teorie pravděpodobnosti, nebyl při žádné podobné soutěži dosud použit.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of the CZECH BEER tasting competition

  • Popis výsledku anglicky

    The general goal of the methodology is to increase the quality and competitiveness of beer produced in the Czech Republic. The specific goal of the methodology is to meet the highest requirements for anonymity of the sample, regularity and objectivity of the ČESKÉ PIVO competition, both from the point of view of execution and evaluation of the competition. Such characteristics are essential for the credibility and publicity of the tasting competition. A similar procedure using Bayesian statistics resulting from probability theory in the processing of partial and final results has not yet been used in any similar competition.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21101 - Food and beverages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    VÚPS/RO1918/N/2022/1

  • Číslo předpisu

    18/2022

  • Technické parametry

    Český svaz pivovarů a sladoven odsouhlasil nově navrženou metodiku a bude ji používat od roku 2022 místo původního postupu degustační soutěže. Datum podpisu smlouvy: 27.4.2022, Ing. František Šámal, Český svaz pivovarů a sladoven, z.s., Lípová 511/15, 120 00 Praha 2, tel.: 224900106 .

  • Ekonomické parametry

    Ekonomické aspekty uplatnění Metodiky degustační soutěže ČESKÉ PIVO v praxi jsou přímé i nepřímé. Přímé – předpokládaný nárůst počtu vzorků hodnocených piv a tím i výnosů ze soutěže v přímé souvislosti se zvýšením renomé soutěže. V soutěži je v posledních letech hodnoceno kolem 70 vzorků ze 17 pivovarských skupin (či jednotlivých pivovarů) ČR. Předpokládáme, že renomé soutěže se zvětší a vzorků hodnocených v soutěži bude přibývat. Nepřímé – marketingový dopad, zvyšování kvality a konkurenceschopnosti piva vyrobeného v České republice.

  • Označení certifikačního orgánu

    Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), Květná 15, 603 00 Brno

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů