Využití metody Delphi pro identifikaci klíčových témat vzdělávací politiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60456540%3A_____%2F20%3AN0000086" target="_blank" >RIV/60456540:_____/20:N0000086 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/20:10419336
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1844" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1844</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití metody Delphi pro identifikaci klíčových témat vzdělávací politiky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je popsat postup, výsledky a zkušenosti aplikace metody Delphi v projektu „Identifi kace prioritních témat ve vzdělávání“, který byl realizován na jaře roku 2019. Metoda Delphi se zpravidla využívá k vytváření konsenzu mezi experty, k analýze a lep-šímu porozumění určité oblasti či ke generování návrhů opatření souvisejících s realizací kon-krétních veřejných nebo fi remních politik. V tomto konkrétním případě byla využita jako nástroj pro získání hlubšího vhledu do postojů a názorů vzdělávací komunity na nedostatky současného vzdělávacího systému v ČR.
Název v anglickém jazyce
Use of the Delphi Method for Identifi cation of Priority Topics for Education Policy
Popis výsledku anglicky
The paper describes the methodology, results and conclusions of the Delphi survey car-ried out within the project “Identifi cation of priority topics in education” in the spring of 2019. Th e Delphi survey is a research method used for the structured deliberation of experts and stake-holders about topics through multiple, iterative rounds of data collection (surveys). It is widely used for creating consensus and gaining a better understanding of specific issues related to public or corporate policies. In this particular case, the Delphi method was used to gain a deeper insight into the attitudes and opinions of the educational community about defi ciencies in the current education system in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1407" target="_blank" >LO1407: Věda a technologie pro společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
70
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
252-273
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—