The Unyielding Evergreen: A Delphi Study Insights into Chemistry Teachers’ Views on Nomenclature, Balancing Equations, and Calculations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10484373" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10484373 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/24:10484373
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Unyielding Evergreen: A Delphi Study Insights into Chemistry Teachers’ Views on Nomenclature, Balancing Equations, and Calculations
Popis výsledku v původním jazyce
This study explores chemistry teachers' opinions about critical topics of chemistry education instruction: chemical nomenclature, calculations, and balancing equation. The study employed a Delphi method to refine understanding and consensus among 13 active chemistry teachers, identified through social media platforms, about the evolving educational framework. Our findings suggest a significant variation in teacher perspectives on the necessary instructional scope of the three topics and considerable discrepancies between teacher-perceived goals and subject matter serving their purpose. This reflects broader uncertainties about the ongoing curriculum reform.
Název v anglickém jazyce
The Unyielding Evergreen: A Delphi Study Insights into Chemistry Teachers’ Views on Nomenclature, Balancing Equations, and Calculations
Popis výsledku anglicky
This study explores chemistry teachers' opinions about critical topics of chemistry education instruction: chemical nomenclature, calculations, and balancing equation. The study employed a Delphi method to refine understanding and consensus among 13 active chemistry teachers, identified through social media platforms, about the evolving educational framework. Our findings suggest a significant variation in teacher perspectives on the necessary instructional scope of the three topics and considerable discrepancies between teacher-perceived goals and subject matter serving their purpose. This reflects broader uncertainties about the ongoing curriculum reform.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XXI.
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
136-148
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001328096200014