Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Unyielding Evergreen: A Delphi Study Insights into Chemistry Teachers’ Views on Nomenclature, Balancing Equations, and Calculations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10484373" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10484373 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/24:10484373

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Unyielding Evergreen: A Delphi Study Insights into Chemistry Teachers’ Views on Nomenclature, Balancing Equations, and Calculations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study explores chemistry teachers&apos; opinions about critical topics of chemistry education instruction: chemical nomenclature, calculations, and balancing equation. The study employed a Delphi method to refine understanding and consensus among 13 active chemistry teachers, identified through social media platforms, about the evolving educational framework. Our findings suggest a significant variation in teacher perspectives on the necessary instructional scope of the three topics and considerable discrepancies between teacher-perceived goals and subject matter serving their purpose. This reflects broader uncertainties about the ongoing curriculum reform.

  • Název v anglickém jazyce

    The Unyielding Evergreen: A Delphi Study Insights into Chemistry Teachers’ Views on Nomenclature, Balancing Equations, and Calculations

  • Popis výsledku anglicky

    This study explores chemistry teachers&apos; opinions about critical topics of chemistry education instruction: chemical nomenclature, calculations, and balancing equation. The study employed a Delphi method to refine understanding and consensus among 13 active chemistry teachers, identified through social media platforms, about the evolving educational framework. Our findings suggest a significant variation in teacher perspectives on the necessary instructional scope of the three topics and considerable discrepancies between teacher-perceived goals and subject matter serving their purpose. This reflects broader uncertainties about the ongoing curriculum reform.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XXI.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    136-148

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001328096200014