Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODELOVÁNÍ HODNOCENÍ POTRAVIN FUZZY POSTUPY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A5772" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:5772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MODELOVÁNÍ HODNOCENÍ POTRAVIN FUZZY POSTUPY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny, podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastního vizuálního a senzorického hodnocení. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování lze modelovat pomocí fuzzy logiky. Fuzzy logika umožňuje formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. V článku bude popsán fuzzy model rozhodování spotřebitele při hodnocení jakosti produktu.

  • Název v anglickém jazyce

    FUZZY LOGIC APPROACH TO FOOD QUALITY EVALUATION

  • Popis výsledku anglicky

    With regard to a competitive environment in the food producer?s community are the producers forced to determine the chances of a new product before its introduction on the market. The most consumers make their decisions based on price, on product qualityprovided by the producer and on their own sensorial evaluation. This consumer?s evaluation of the product and the consumer?s decision are possible to simulate by the fuzzy logic. The fuzzy logic enables to formalize the human?s perception and to work with it. The aim of this article is to describe the fuzzy logic model of consumer?s decision, based on the quality evaluation of the product.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP525%2F02%2FD172" target="_blank" >GP525/02/D172: Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení potravin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    43-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus