MODELOVÁNÍ HODNOCENÍ POTRAVIN FUZZY POSTUPY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A5772" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:5772 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MODELOVÁNÍ HODNOCENÍ POTRAVIN FUZZY POSTUPY
Popis výsledku v původním jazyce
V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny, podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastního vizuálního a senzorického hodnocení. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování lze modelovat pomocí fuzzy logiky. Fuzzy logika umožňuje formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. V článku bude popsán fuzzy model rozhodování spotřebitele při hodnocení jakosti produktu.
Název v anglickém jazyce
FUZZY LOGIC APPROACH TO FOOD QUALITY EVALUATION
Popis výsledku anglicky
With regard to a competitive environment in the food producer?s community are the producers forced to determine the chances of a new product before its introduction on the market. The most consumers make their decisions based on price, on product qualityprovided by the producer and on their own sensorial evaluation. This consumer?s evaluation of the product and the consumer?s decision are possible to simulate by the fuzzy logic. The fuzzy logic enables to formalize the human?s perception and to work with it. The aim of this article is to describe the fuzzy logic model of consumer?s decision, based on the quality evaluation of the product.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP525%2F02%2FD172" target="_blank" >GP525/02/D172: Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení potravin</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
Neuvedeno
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
43-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—