Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8129" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni hledat způsoby, jak před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny dále podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastníhovizuálního a senzorického hodnocení. K senzorickému hodnocení vybraných druhů potravin souborem 150 spotřebitelů, byla použita bodovací preferenční metoda a metoda slovního popisu. Výsledky byly zpracovány klasickými statistickými metodami. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování bylo modelováno pomocí fuzzy logiky, která umožňuje matematicky formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. Základem této metody je využití teorie fuzzy množin pro vytvoření algoritmů pro hodnocení potravin. Modelování algoritmů a vývoj fuzzy pravidel pro vybrané skupiny potravin bylo provedeno v počítačovém programu MATLAB. Vytvořeným fuzzy modelem lze odhadnout chování a rozhodování spotřebitele na trhu.

  • Název v anglickém jazyce

    CONSUMER IN COMPETITIVE ENVIRONMENT - FUZZY MODEL

  • Popis výsledku anglicky

    In our competition society are the food producers forced to find methods how to determine the chance of the product on the market before its introduction. Most consumers decide on the basis of price, information published by the producer and their own visual and sensor appreciation. The sensor appreciation of the selected kind of food by 150 consumers was done using scouring preferential method and method of the lexical description. The results were processed by classical statistical methods. The consumer appreciation of the product and consumer decision was modeled using fuzzy logic, which enables mathematical formalization of the man sensation and it?s further processing. The principal of this method is application of the Fuzzy set theory in development of the algorithms for food appreciation. The modeling and development of the fuzzy formulas for selected sorts of food was done by computer program MATLAB. The developed fuzzy model of the consumer can be used for estimation of the cu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP525%2F02%2FD172" target="_blank" >GP525/02/D172: Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení potravin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2004

  • ISBN

    80-7302-075-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    233-239

  • Název nakladatele

    KONVOJ Brno

  • Místo vydání

    MZLU Brno

  • Místo konání akce

    MZLU Brno

  • Datum konání akce

    7. 8. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku