FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8406" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8406 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ
Popis výsledku v původním jazyce
V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni hledat způsoby, jak před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny dále podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastníhovizuálního a senzorického hodnocení. K senzorickému hodnocení vybraných druhů potravin souborem 150 spotřebitelů, byla použita bodovací preferenční metoda a metoda slovního popisu. Výsledky byly zpracovány klasickými statistickými metodami. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování bylo modelováno pomocí fuzzy logiky, která umožňuje matematicky formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. Základem této metody je využití teorie fuzzy množin pro vytvoření algoritmů pro hodnocení potravin. Modelování algoritmů a vývoj fuzzy pravidel pro vybrané skupiny potravin bylo provedeno v počítačovém programu MATLAB. Vytvořeným fuzzy modelem lze odhadnout chování a rozhodování spotřebitele na trhu.
Název v anglickém jazyce
CONSUMER IN COMPETITIVE ENVIRONMENT - FUZZY MODEL
Popis výsledku anglicky
In our competition society are the food producers forced to find methods how to determine the chance of the product on the market before its introduction. Most consumers decide on the basis of price, information published by the producer and their own visual and sensor appreciation. The sensor appreciation of the selected kind of food by 150 consumers was done using scouring preferential method and method of the lexical description. The results were processed by classical statistical methods. The consumer appreciation of the product and consumer decision was modeled using fuzzy logic, which enables mathematical formalization of the man sensation and it?s further processing. The principal of this method is application of the Fuzzy set theory in development of the algorithms for food appreciation. The modeling and development of the fuzzy formulas for selected sorts of food was done by computer program MATLAB. The developed fuzzy model of the consumer can be used for estimation of the cu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP525%2F02%2FD172" target="_blank" >GP525/02/D172: Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení potravin</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2004
ISBN
80-7302-072-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
0-0
Název nakladatele
MZLU Brno
Místo vydání
MZLU Brno
Místo konání akce
MZLU Brno
Datum konání akce
7. 3. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—