Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konkurenceschopnost firmy a institucionální prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8404" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konkurenceschopnost firmy a institucionální prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Základním dlouhodobým zdrojem změn institucí v čase je proces učení, který probíhá mezi jednotlivci v organizaci a vede ke změnám původních modelů jejich chování.Tempo učení, a tedy i tempo změn institucí přitom závisí na míře konkurence mezi organizacemi. Vysoká míra konkurence nutí organizace k intenzivnímu učení za účelem přežití, instituce se budou měnit rychleji. Vysoký stupeň monopolizace ekonomiky má za následek menší stimulaci k učení. Směr ekonomických změn však nezávisí na intenzitě učení, aletaké na očekáváních jednotlivých účastníků trhu o budoucích výnosech, znalostech ostatních hráčů v ekonomice i na změně původních modelů jejich chování.

  • Název v anglickém jazyce

    FIRM´S COMPETITIVENESS AND INSTITUTIONAL ENVIRONMENT

  • Popis výsledku anglicky

    Basic longterm resource of institutional changes in time is learning process existing among individuals in organizations and leading to change of prevoius behaviour models. Learning rate and also rate of institutional changes divide on rate of competition among organizations. High rate of competition leads organizations to intensive learning for aliving, institutions will be changed more quickly. High grade of economy monopolization leads to lower stimulation of learning. Direction of economic changes does not divide on learning intensity, but also on expectations of market players about future revenues, knowledges of other players in economy and on changes of previous behaviour models.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2004

  • ISBN

    80-7302-081-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    126-130

  • Název nakladatele

    KONVOJ, spol. s. r. o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 3. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku