Role vysokého školství v rozvoji regionů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F05%3A11031" target="_blank" >RIV/60460709:41110/05:11031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role vysokého školství v rozvoji regionů
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním přínos regionálních vzdělávacích institucí vysokoškolského typu pro regionální ekonomický a sociální rozvoj je viděn v roli zaměstnavatele a spotřebitele lokálního zboží a služeb. Avšak regionální vysoké školy pomáhají místnímu a regionálnímu rozvoji i mnoha dalšími způsoby. Podpora tohoto rozvoje spočívá v jejich přínosu pro budování místních socio-ekonomických sítí, v generování nových nápadů, budování místní infrastruktury, zlepšování lokálního lidského kapitálu a zřizování technologických avýzkumných pracovišť. Přes rostoucí zájem nejsou vzájemné vztahy mezi vzdělávacími institucemi a jejich okolím zcela vysvětleny a existuje i nedostatek empirických dat, což se týká i České republiky, která by tyto vztahy popisovala. Příspěvek proto shrnuje na jedné straně teoretické zahraniční poznatky o vztazích mezi regiony a vzdělávacími institucemi vysokoškolského typu a na straně druhé informace o situaci v České republice, která je popsána pomocí dat z mediální analýzy.
Název v anglickém jazyce
The Role of Universities and Colleges in Regional Development
Popis výsledku anglicky
The main role of regional tertiary institutions in regional economic and social development is seen in the importance of colleges as employers and as purchasers of local goods and services. However, regional colleges and universities help to support local and regional development more than just this way. The support occurs through their contribution to local socio-economic networking, generation of new ideas, enhancing local human capital, developing local infrastructure, and/or creation of technology and research centers. Despite growing awareness, the relation between educational institutions and their environment is not fully understood and there is a lack of empirical data on the topic (including the Czech Republic). The paper brings together theoretical knowledge of the relation between regions and tertiary institutions based on experiences from other countries, and information the situation from the Czech republic based on data gathered through the media analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální otázky rozvoje regionů 2005
ISBN
80-7194-777-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
307-312
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Špindlerův Mlýn
Datum konání akce
28. 6. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—