Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nedostačuje kvalifikace nejsou-li schopnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F08%3A26669" target="_blank" >RIV/60460709:41110/08:26669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    No Competences Without Competencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Topics stressed in the paper are competences. It is obvious that right identification of the right competences within people in organisation is a very subjective concept, and that it is not possible to directly transfer the experience of one organisationfully to the unique situation and assumptions of another. Although it may be relatively easy to determine the precise methods which achieve certain goals using knowledge in a very specific case, successfully transferring these to new situations and contexts depends upon the degree of ?receptivity? (both ability and intent must be present) and of ?similarity? of each new application and its background conditions, and these change from case to case as well as over time. What is ?best? for one organisation in one situation may not be ?best? for another. This does not mean, however, that nothing can ever be learnt or transferred. Further, there are no competences without competencies: to share tacit knowledge and gain competences through p

  • Název v anglickém jazyce

    No Competences Without Competencies

  • Popis výsledku anglicky

    Topics stressed in the paper are competences. It is obvious that right identification of the right competences within people in organisation is a very subjective concept, and that it is not possible to directly transfer the experience of one organisationfully to the unique situation and assumptions of another. Although it may be relatively easy to determine the precise methods which achieve certain goals using knowledge in a very specific case, successfully transferring these to new situations and contexts depends upon the degree of ?receptivity? (both ability and intent must be present) and of ?similarity? of each new application and its background conditions, and these change from case to case as well as over time. What is ?best? for one organisation in one situation may not be ?best? for another. This does not mean, however, that nothing can ever be learnt or transferred. Further, there are no competences without competencies: to share tacit knowledge and gain competences through p

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus