Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical Efficiency of Multimedia Lectures on Mathematical Methods in Economics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47381" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:47381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical Efficiency of Multimedia Lectures on Mathematical Methods in Economics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A lot of works deal with the evaluation and efficiency measurement in education and teaching. Unfortunately, no general scheme of criteria for efficiency evaluation on the level of individual lectures and teaching methods exists. In this paper, we suggest pedagogical, economic and user-oriented criteria for the efficiency evaluation of multimedia lectures on mathematical methods in economics. We describe them and suggest ways for their evaluation including scales and measures, if possible. Then we concentrate on the pedagogical criteria and show how to use them for the efficiency evaluation of the multimedia lectures in two specific courses taught in the Czech University of Life Sciences Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical Efficiency of Multimedia Lectures on Mathematical Methods in Economics

  • Popis výsledku anglicky

    A lot of works deal with the evaluation and efficiency measurement in education and teaching. Unfortunately, no general scheme of criteria for efficiency evaluation on the level of individual lectures and teaching methods exists. In this paper, we suggest pedagogical, economic and user-oriented criteria for the efficiency evaluation of multimedia lectures on mathematical methods in economics. We describe them and suggest ways for their evaluation including scales and measures, if possible. Then we concentrate on the pedagogical criteria and show how to use them for the efficiency evaluation of the multimedia lectures in two specific courses taught in the Czech University of Life Sciences Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2084-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha, Česká republika

  • Místo konání akce

    Praha, Česká republika

  • Datum konání akce

    10. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000285851000012