The Impacts of Multimedia Lectures on Students? Performance in Two Specific Subjects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51084" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impacts of Multimedia Lectures on Students? Performance in Two Specific Subjects
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of the work is to suggest pedagogical, economical and user-oriented criteria to identify benefits of multimedia lectures on mathematical methods in economics. Based on our previous work, we describe them and suggest how to evaluate them including scales and measures, if possible. Then we concentrate on the pedagogical criteria and show their utilization for the efficiency evaluation of the multimedia lectures. For this purpose, we divided the students into two groups based on the frequencyof utilizing the multimedia lectures for their study, and used the methods of statistical analysis. The case study is based on the data acquired form the students? performance measurement in two specific subjects taught in the Czech University of Life Sciences Prague in 2010 and 2011.
Název v anglickém jazyce
The Impacts of Multimedia Lectures on Students? Performance in Two Specific Subjects
Popis výsledku anglicky
The objective of the work is to suggest pedagogical, economical and user-oriented criteria to identify benefits of multimedia lectures on mathematical methods in economics. Based on our previous work, we describe them and suggest how to evaluate them including scales and measures, if possible. Then we concentrate on the pedagogical criteria and show their utilization for the efficiency evaluation of the multimedia lectures. For this purpose, we divided the students into two groups based on the frequencyof utilizing the multimedia lectures for their study, and used the methods of statistical analysis. The case study is based on the data acquired form the students? performance measurement in two specific subjects taught in the Czech University of Life Sciences Prague in 2010 and 2011.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
178-186
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—