Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impacts of Multimedia Lectures on Students? Performance in Two Specific Subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51084" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impacts of Multimedia Lectures on Students? Performance in Two Specific Subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the work is to suggest pedagogical, economical and user-oriented criteria to identify benefits of multimedia lectures on mathematical methods in economics. Based on our previous work, we describe them and suggest how to evaluate them including scales and measures, if possible. Then we concentrate on the pedagogical criteria and show their utilization for the efficiency evaluation of the multimedia lectures. For this purpose, we divided the students into two groups based on the frequencyof utilizing the multimedia lectures for their study, and used the methods of statistical analysis. The case study is based on the data acquired form the students? performance measurement in two specific subjects taught in the Czech University of Life Sciences Prague in 2010 and 2011.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impacts of Multimedia Lectures on Students? Performance in Two Specific Subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the work is to suggest pedagogical, economical and user-oriented criteria to identify benefits of multimedia lectures on mathematical methods in economics. Based on our previous work, we describe them and suggest how to evaluate them including scales and measures, if possible. Then we concentrate on the pedagogical criteria and show their utilization for the efficiency evaluation of the multimedia lectures. For this purpose, we divided the students into two groups based on the frequencyof utilizing the multimedia lectures for their study, and used the methods of statistical analysis. The case study is based on the data acquired form the students? performance measurement in two specific subjects taught in the Czech University of Life Sciences Prague in 2010 and 2011.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    178-186

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus