Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communication Strategy and Effects of Nudity in Advertising in Serbia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47633" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:47633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communication Strategy and Effects of Nudity in Advertising in Serbia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to analyze communication effects of the use of nudity in advertising in Serbia. The study presented is based on an experimental research design developed by Dianoux, Linhart and Kettnerova (2007). University students were exposedto a folder containing a 12 page mock-up of a magazine, that included an advertisement for a mobile phone where one could see a woman showing either her face or being topless. Communication effects were measured based on students? memory of the product and the brand as well as attitudes toward of the ad, attitudes toward the brand and purchase intentions. The evidence from Serbia revealed no impact of the use of nudity on recall and recognition as well as moderately negative feelings toward the ad displaying a nude model.

  • Název v anglickém jazyce

    Communication Strategy and Effects of Nudity in Advertising in Serbia

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to analyze communication effects of the use of nudity in advertising in Serbia. The study presented is based on an experimental research design developed by Dianoux, Linhart and Kettnerova (2007). University students were exposedto a folder containing a 12 page mock-up of a magazine, that included an advertisement for a mobile phone where one could see a woman showing either her face or being topless. Communication effects were measured based on students? memory of the product and the brand as well as attitudes toward of the ad, attitudes toward the brand and purchase intentions. The evidence from Serbia revealed no impact of the use of nudity on recall and recognition as well as moderately negative feelings toward the ad displaying a nude model.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Consumer Behavior And Marketing Strategies of Companies in the European Market

  • ISBN

    978-83-7246-541-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    257

  • Název nakladatele

    Katowice SSE S.A. + University of Economics Katowice

  • Místo vydání

    Katowice

  • Kód UT WoS kapitoly