Different Versions of the Savings Method for the Time Limited Vehicle Routing Problem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47920" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:47920 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Different Versions of the Savings Method for the Time Limited Vehicle Routing Problem
Popis výsledku v původním jazyce
The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main difference is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return to the central city. Costs are given for the straight routes between eachpair of the cities and represent the time necessary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of time for all routes is to be minimized. For the exact definition see [7]. This problem is NP-hard. There are many various possibilities how to design heuris-tics (approximation methods) to solve it. One of the ways how to obtain heuristics for the TLVRP is to modify the famous savings method by Clark and Wright for this purpose. In this paper several different versions of thismethod are suggested, tested on some instances, and the results of single versions are evaluated and mutually compared.
Název v anglickém jazyce
Different Versions of the Savings Method for the Time Limited Vehicle Routing Problem
Popis výsledku anglicky
The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main difference is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return to the central city. Costs are given for the straight routes between eachpair of the cities and represent the time necessary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of time for all routes is to be minimized. For the exact definition see [7]. This problem is NP-hard. There are many various possibilities how to design heuris-tics (approximation methods) to solve it. One of the ways how to obtain heuristics for the TLVRP is to modify the famous savings method by Clark and Wright for this purpose. In this paper several different versions of thismethod are suggested, tested on some instances, and the results of single versions are evaluated and mutually compared.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MME 2010
ISBN
978-80-7394-218-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
381-385
Název nakladatele
University of South Bohemia České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
8. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—