Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Different Versions of the Savings Method for the Time Limited Vehicle Routing Problem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47920" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:47920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Different Versions of the Savings Method for the Time Limited Vehicle Routing Problem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main difference is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return to the central city. Costs are given for the straight routes between eachpair of the cities and represent the time necessary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of time for all routes is to be minimized. For the exact definition see [7]. This problem is NP-hard. There are many various possibilities how to design heuris-tics (approximation methods) to solve it. One of the ways how to obtain heuristics for the TLVRP is to modify the famous savings method by Clark and Wright for this purpose. In this paper several different versions of thismethod are suggested, tested on some instances, and the results of single versions are evaluated and mutually compared.

  • Název v anglickém jazyce

    Different Versions of the Savings Method for the Time Limited Vehicle Routing Problem

  • Popis výsledku anglicky

    The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main difference is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return to the central city. Costs are given for the straight routes between eachpair of the cities and represent the time necessary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of time for all routes is to be minimized. For the exact definition see [7]. This problem is NP-hard. There are many various possibilities how to design heuris-tics (approximation methods) to solve it. One of the ways how to obtain heuristics for the TLVRP is to modify the famous savings method by Clark and Wright for this purpose. In this paper several different versions of thismethod are suggested, tested on some instances, and the results of single versions are evaluated and mutually compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MME 2010

  • ISBN

    978-80-7394-218-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    381-385

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    8. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku