Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Solution of the Time Limited Vehicle Routing Problem by Dif-ferent Approximation Methods Depending on the Number of Necessary Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51203" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51203 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solution of the Time Limited Vehicle Routing Problem by Dif-ferent Approximation Methods Depending on the Number of Necessary Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main difference is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return (or we do not mind how they return) to the central city. Costs are given for the straight routes between each pair of the cities and represent the time neces-sary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of time for all routes is to be minimized. For the exact definition see [8]. This problem isNP-hard. One of the possibilities how to solve the TLVRP is to use heuristics (approximation methods), and thus to obtain a sufficiently good solution. In this paper we have chosen three of these approximation methods, test them on some different instances and asses the performance of single heuristics depending on the number of vehicles necessary for currying out the desired transportation and number of cities on single routes.

  • Název v anglickém jazyce

    Solution of the Time Limited Vehicle Routing Problem by Dif-ferent Approximation Methods Depending on the Number of Necessary Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main difference is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return (or we do not mind how they return) to the central city. Costs are given for the straight routes between each pair of the cities and represent the time neces-sary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of time for all routes is to be minimized. For the exact definition see [8]. This problem isNP-hard. One of the possibilities how to solve the TLVRP is to use heuristics (approximation methods), and thus to obtain a sufficiently good solution. In this paper we have chosen three of these approximation methods, test them on some different instances and asses the performance of single heuristics depending on the number of vehicles necessary for currying out the desired transportation and number of cities on single routes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    29th International Conference on Mathematical Methods in Economics 2011

  • ISBN

    978-80-7431-059-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    413-418

  • Název nakladatele

    Professional Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Janská Dolina

  • Datum konání akce

    6. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku