Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIFFERENT VERSIONS OF THE SAVINGS METHOD FOR THE TIME LIMITED VEHICLE ROUTING PROBLEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55968" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DIFFERENT VERSIONS OF THE SAVINGS METHOD FOR THE TIME LIMITED VEHICLE ROUTING PROBLEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main diff erence is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return to the central city (or at least we do not observe their way back). Costsare given for the straight routes between each pair of the cities and represent the time necessary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of times for all routes is to be minimized. This problem is NP-hard. There are many various possibilities how to design the heuristics (approximation methods) to solve it. One of the ways of how to obtain an approximation method for the TLVRP is to modify the famous savings method by Clark and Wright (1964) for this purpose. In thispaper we suggest several diff erent versions of this method, test them in some instances, and evaluate and mutually compare the results of individual versions.

  • Název v anglickém jazyce

    DIFFERENT VERSIONS OF THE SAVINGS METHOD FOR THE TIME LIMITED VEHICLE ROUTING PROBLEM

  • Popis výsledku anglicky

    The time limited vehicle routing problem (TLVRP) stems from the vehicle routing problem. The main diff erence is that the routes are paths (not cycles), i.e. vehicles do not return to the central city (or at least we do not observe their way back). Costsare given for the straight routes between each pair of the cities and represent the time necessary for going through. Each path must not exceed a given time limit. The sum of times for all routes is to be minimized. This problem is NP-hard. There are many various possibilities how to design the heuristics (approximation methods) to solve it. One of the ways of how to obtain an approximation method for the TLVRP is to modify the famous savings method by Clark and Wright (1964) for this purpose. In thispaper we suggest several diff erent versions of this method, test them in some instances, and evaluate and mutually compare the results of individual versions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    171-178

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus