Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Contact Lessons on Learning Outcomes in Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51086" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Contact Lessons on Learning Outcomes in Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this study, we concentrate to the analysis of learning outcomes of a specific group of distance learning students. The objective is to examine the impact of additional contact lectures on their results measured by the didactic test score and final mark. For this purpose, we analyze acquired data on learning outcomes by statistical methods and statistical significance testing, respectively. In total, we find that there is no statistically significant difference in performance of the students who attended the additional contact lecture and who did not. But we also find a distortion in our primary data; there was a small group of students with excellent results who did not attended the additional contact lecture but organized another type of contact learning by themselves. After redesigning the compared groups, the results of the group of students attending the additional lecture were significantly better according to both average test score and average final mark.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Contact Lessons on Learning Outcomes in Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    In this study, we concentrate to the analysis of learning outcomes of a specific group of distance learning students. The objective is to examine the impact of additional contact lectures on their results measured by the didactic test score and final mark. For this purpose, we analyze acquired data on learning outcomes by statistical methods and statistical significance testing, respectively. In total, we find that there is no statistically significant difference in performance of the students who attended the additional contact lecture and who did not. But we also find a distortion in our primary data; there was a small group of students with excellent results who did not attended the additional contact lecture but organized another type of contact learning by themselves. After redesigning the compared groups, the results of the group of students attending the additional lecture were significantly better according to both average test score and average final mark.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2011

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    93-101

  • Název nakladatele

    CULS Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku