Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of data-mining techniques in customer segmentation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51189" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of data-mining techniques in customer segmentation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the possibilities of using the various methods of customer segmentation by mining the information in the databases. The data-mining model was constructed from approximately 60 thousand transaction records. Only food records were selected for the analysis. The partial objective of the paper was to examine the possibilities of data preparation such as restructuralization, logarithmic transformation, and dimensionality reduction. The main goal of the paper was to find meaningful patterns in the analyzed data and identify clusters of customers with similar behavior and needs. The segmentation was realized by various data mining techniques as follows: K-means clustering, Two Step clustering, and unsupervized algorithm based on neural networks called Self-Organizing Maps. The quality of results was evaluated by the Silhouette measure, which combines the principles of clusters separation and cohesion. After that the detailed analysis of the final segments was done.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of data-mining techniques in customer segmentation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the possibilities of using the various methods of customer segmentation by mining the information in the databases. The data-mining model was constructed from approximately 60 thousand transaction records. Only food records were selected for the analysis. The partial objective of the paper was to examine the possibilities of data preparation such as restructuralization, logarithmic transformation, and dimensionality reduction. The main goal of the paper was to find meaningful patterns in the analyzed data and identify clusters of customers with similar behavior and needs. The segmentation was realized by various data mining techniques as follows: K-means clustering, Two Step clustering, and unsupervized algorithm based on neural networks called Self-Organizing Maps. The quality of results was evaluated by the Silhouette measure, which combines the principles of clusters separation and cohesion. After that the detailed analysis of the final segments was done.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES Proceedings of the 20th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-2196-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    403-408

  • Název nakladatele

    PEF ČZU v Praze

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    13. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000338036100043