Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPARING STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES USING STATISTICAL ANALYSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51199" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPARING STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES USING STATISTICAL ANALYSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper focuses on study results of the students of distance-studies centres carried by the Faculty of Economics and Management at the Czech University of Life Science Prague. The centres are situated in areas with generally low concentration of universities and therefore, the possibility of university education is relatively small. The students under our observation are the first-year students of the study field Public Administration and Regional Development who began studying in the academicyear 2009/10. We selected four different courses studied at the centres and we subjected them to statistical analyses. Our obtained findings show differences in burdensomeness among the selected courses, among students of different age and gender and, last but not least, among individual centres. This information can be useful both for students and studies centre management.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARING STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES USING STATISTICAL ANALYSES

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper focuses on study results of the students of distance-studies centres carried by the Faculty of Economics and Management at the Czech University of Life Science Prague. The centres are situated in areas with generally low concentration of universities and therefore, the possibility of university education is relatively small. The students under our observation are the first-year students of the study field Public Administration and Regional Development who began studying in the academicyear 2009/10. We selected four different courses studied at the centres and we subjected them to statistical analyses. Our obtained findings show differences in burdensomeness among the selected courses, among students of different age and gender and, last but not least, among individual centres. This information can be useful both for students and studies centre management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2011)

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    166-177

  • Název nakladatele

    ČZU Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300799300019