COMPARING STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES USING STATISTICAL ANALYSES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51199" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPARING STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES USING STATISTICAL ANALYSES
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper focuses on study results of the students of distance-studies centres carried by the Faculty of Economics and Management at the Czech University of Life Science Prague. The centres are situated in areas with generally low concentration of universities and therefore, the possibility of university education is relatively small. The students under our observation are the first-year students of the study field Public Administration and Regional Development who began studying in the academicyear 2009/10. We selected four different courses studied at the centres and we subjected them to statistical analyses. Our obtained findings show differences in burdensomeness among the selected courses, among students of different age and gender and, last but not least, among individual centres. This information can be useful both for students and studies centre management.
Název v anglickém jazyce
COMPARING STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES USING STATISTICAL ANALYSES
Popis výsledku anglicky
The present paper focuses on study results of the students of distance-studies centres carried by the Faculty of Economics and Management at the Czech University of Life Science Prague. The centres are situated in areas with generally low concentration of universities and therefore, the possibility of university education is relatively small. The students under our observation are the first-year students of the study field Public Administration and Regional Development who began studying in the academicyear 2009/10. We selected four different courses studied at the centres and we subjected them to statistical analyses. Our obtained findings show differences in burdensomeness among the selected courses, among students of different age and gender and, last but not least, among individual centres. This information can be useful both for students and studies centre management.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
8th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2011)
ISBN
978-80-213-2183-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
166-177
Název nakladatele
ČZU Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
9. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000300799300019