Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55167" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper focuses on the study results of students of distance-studies centres carried out by the Faculty of Economics and Management at the Czech University of Life Science in Prague. The centres are situated in areas with a generally low concentration of universities and therefore the possibility of university education is relatively low. We observed the students who entered the study field of Public Administration and Regional Development in the academic year 2009/10 and the monitoring lastedfirst three semesters of their studies. We selected five different courses studied at the centres and subjected them to statistical analyses. The findings show differences in the rigorous nature of the selected courses, students of different age and gender and, last but not least, among individual centres. This information can be useful both for students and studies centres management. For the statistical analysis we used Statistica 9 software.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF STUDENTS? RESULTS IN DISTANCE- STUDIES CENTRES

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper focuses on the study results of students of distance-studies centres carried out by the Faculty of Economics and Management at the Czech University of Life Science in Prague. The centres are situated in areas with a generally low concentration of universities and therefore the possibility of university education is relatively low. We observed the students who entered the study field of Public Administration and Regional Development in the academic year 2009/10 and the monitoring lastedfirst three semesters of their studies. We selected five different courses studied at the centres and subjected them to statistical analyses. The findings show differences in the rigorous nature of the selected courses, students of different age and gender and, last but not least, among individual centres. This information can be useful both for students and studies centres management. For the statistical analysis we used Statistica 9 software.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    78-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus