Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantification of Framing Effect using ANP and AHP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51210" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantification of Framing Effect using ANP and AHP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Decision-making is influenced by the quality of the information, and by the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. This paper compares two methods serving to the determination and quantification of the framing effect namely the Analytic Network Process and the Analytic Hierarchy Process. The result of this approach will be the set of weights of all viewpoints included into the frames. Because of thedifferent nature of the inside structure of both methods different results are expected. Values of these weights can serve to analysis of the framing effect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and then they can rear-range their opinions and expectations. It will have positive impact on the overall outcome of the decision-making process too.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantification of Framing Effect using ANP and AHP

  • Popis výsledku anglicky

    Decision-making is influenced by the quality of the information, and by the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. This paper compares two methods serving to the determination and quantification of the framing effect namely the Analytic Network Process and the Analytic Hierarchy Process. The result of this approach will be the set of weights of all viewpoints included into the frames. Because of thedifferent nature of the inside structure of both methods different results are expected. Values of these weights can serve to analysis of the framing effect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and then they can rear-range their opinions and expectations. It will have positive impact on the overall outcome of the decision-making process too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2011

  • ISBN

    978-80-7431-058-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    605-610

  • Název nakladatele

    Professional Publishing

  • Místo vydání

    Jánská Dolina, Slovakia

  • Místo konání akce

    Jánská Dolina, Slovakia

  • Datum konání akce

    6. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku