Quantification of Framing Effect using ANP and AHP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51210" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quantification of Framing Effect using ANP and AHP
Popis výsledku v původním jazyce
Decision-making is influenced by the quality of the information, and by the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. This paper compares two methods serving to the determination and quantification of the framing effect namely the Analytic Network Process and the Analytic Hierarchy Process. The result of this approach will be the set of weights of all viewpoints included into the frames. Because of thedifferent nature of the inside structure of both methods different results are expected. Values of these weights can serve to analysis of the framing effect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and then they can rear-range their opinions and expectations. It will have positive impact on the overall outcome of the decision-making process too.
Název v anglickém jazyce
Quantification of Framing Effect using ANP and AHP
Popis výsledku anglicky
Decision-making is influenced by the quality of the information, and by the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. This paper compares two methods serving to the determination and quantification of the framing effect namely the Analytic Network Process and the Analytic Hierarchy Process. The result of this approach will be the set of weights of all viewpoints included into the frames. Because of thedifferent nature of the inside structure of both methods different results are expected. Values of these weights can serve to analysis of the framing effect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and then they can rear-range their opinions and expectations. It will have positive impact on the overall outcome of the decision-making process too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical Methods in Economics 2011
ISBN
978-80-7431-058-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
605-610
Název nakladatele
Professional Publishing
Místo vydání
Jánská Dolina, Slovakia
Místo konání akce
Jánská Dolina, Slovakia
Datum konání akce
6. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—