Quantification of Framing Effect using ANP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55329" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quantification of Framing Effect using ANP
Popis výsledku v původním jazyce
When it comes to decision making the most influential components are the quality of the information and the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. Everyone making a decision has his own preferences and expectations that create his own unique view (frame). These unique views or frames may negatively influence the information sharing in the decision-making processes and therefore the analysis of the framing effect is important. This paper shows how to use Analytic Network Process to do the determination and quantification of the framing effect and it shows the advantages of using this method. The result of this approach will be the set of weights ofall viewpoints in-cluded into the frames. Values of these weights can serve to analyse the framing ef-fect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and
Název v anglickém jazyce
Quantification of Framing Effect using ANP
Popis výsledku anglicky
When it comes to decision making the most influential components are the quality of the information and the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. Everyone making a decision has his own preferences and expectations that create his own unique view (frame). These unique views or frames may negatively influence the information sharing in the decision-making processes and therefore the analysis of the framing effect is important. This paper shows how to use Analytic Network Process to do the determination and quantification of the framing effect and it shows the advantages of using this method. The result of this approach will be the set of weights ofall viewpoints in-cluded into the frames. Values of these weights can serve to analyse the framing ef-fect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012
ISBN
978-80-7248-779-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
774-780
Název nakladatele
Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Karviná
Datum konání akce
11. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—