Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantification of Framing Effect using ANP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55329" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantification of Framing Effect using ANP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When it comes to decision making the most influential components are the quality of the information and the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. Everyone making a decision has his own preferences and expectations that create his own unique view (frame). These unique views or frames may negatively influence the information sharing in the decision-making processes and therefore the analysis of the framing effect is important. This paper shows how to use Analytic Network Process to do the determination and quantification of the framing effect and it shows the advantages of using this method. The result of this approach will be the set of weights ofall viewpoints in-cluded into the frames. Values of these weights can serve to analyse the framing ef-fect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and

  • Název v anglickém jazyce

    Quantification of Framing Effect using ANP

  • Popis výsledku anglicky

    When it comes to decision making the most influential components are the quality of the information and the size of the framing effect. In the decision-making process the framing effect arises as a set of opinions and expectations of involved subjects. Everyone making a decision has his own preferences and expectations that create his own unique view (frame). These unique views or frames may negatively influence the information sharing in the decision-making processes and therefore the analysis of the framing effect is important. This paper shows how to use Analytic Network Process to do the determination and quantification of the framing effect and it shows the advantages of using this method. The result of this approach will be the set of weights ofall viewpoints in-cluded into the frames. Values of these weights can serve to analyse the framing ef-fect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012

  • ISBN

    978-80-7248-779-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    774-780

  • Název nakladatele

    Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku