Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úloha očekávání při rozhodování ekonomických subjektů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113978" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úloha očekávání při rozhodování ekonomických subjektů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nejistota a s tím spojená očekávání jsou důležitými faktory ovlivňujícími rozhodování ekonomických subjektů. Ekonomické subjekty sledují signály se svého okolí a na základě nich formují svá očekávání. Od technického pojetí rizika a očekávání, které bylozákladem neoklasického přístupu, lze spatřovat dlouhodobý odklon směrem k subjektivnímu pojetí těchto kategorií. Keynesovo pojetí rozhodování na základě životního elánu "animal spirit" a spontánní rozhodování vytváří jednoznačný protiklad dlouhodobým racionálním očekáváním. Evoluční přístup k očekáváním není pouhým rozpracováním teorie "learning by doing". Evoluční přístup zásadně přepracovává postoj k tvorbě preferencí uživatelů, jenž chápe jako zvláštní formu očekávání, která vzniká implicitně na základě spotřebitelem zpracovaných informací. Vlastní tvorba preferencí je navíc distribuovaný proces, který nelze snadno agregovat. V procesu tvorby preferencí pak hrají velmi významnou úlohu společenské sítě. Předkládaný příspěvek poskytuje

  • Název v anglickém jazyce

    Role of expectations in decision-making process

  • Popis výsledku anglicky

    Uncertainty and expectation formation influence highly decision-making process of economic agents. The economic agents scan signal from their environment and use then in formation of their expectations about future development. The technical approach torisks and expectation that is characteristic for neo-classical economics was prevailed by subjective approach to these variables. The Keynesian decision-making process based on "animal spirit" and spontaneous behavior are in direct contradiction to the long-run rational expectations. The evolutionary approach is not only a simple follower of learning-by-doing attitude. The evolutionary economics comes from different origin of consumer's preferences. These are held as special form of expectations constituted quite implicitly from information viewed by consumer in the subjective way. Creation of preferences is moreover distributed process that cannot be simply aggregated at the market level. The social networks play thus very important ro

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Obchod a spotřebitel '07

  • ISBN

    978-80-7302-131-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    Konvoj

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Luhačovice

  • Datum konání akce

    5. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku